Aaro Salo

Ozku

Vakiokokoonpanossa

Lempäälästä kotoisin oleva Aaro Salo pelasi viime kaudella 28 ottelussa Ilveksen P15-joukkueessa, jonka ohella hänet nähtiin seuran P-16- ja P17-joukkueissa. Puolustajan tilille kertyi kauden aikana 18 ottelua Suomen Palloliiton Lännen aluejoukkueissa, ja syyskuussa hän esiintyi Suomen alle 16-vuotiaiden poikien maajoukkueen otteluissa Pohjois-Irlantia ja Viroa vastaan.

– Olen todella iloinen ja ylpeä sopimuksestani. Ilves on todella arvostettu ja suuri seura Suomessa. Se merkitsee minulle paljon, että sain kirjoittaa sopimuksen juuri Ilveksen kanssa. Olen ollut seurassa muutaman vuoden ajan ja koen, että täällä kehittymisympäristö on todella laadukas ja puitteet ovat huippuluokkaa. Valmentajat laittavat myös itsensä likoon joka päivä pelaajien kehittymisen eteen, sanoo Salo.

– Viime kauteen en omalta osaltani ole täysin tyytyväinen – osittain pienten loukkaantumisten takia. Tulevalle kaudelle halu ja into päästä pelaamaan on kova. Tavoitteeni tulevalle kaudelle on pelata Ilves/2:ssa. Ulkomaat ovat pidemmän aikavälin tavoite.

Urheilutoimenjohtaja Miettinen kehuu myös Salon kehittymistä ja kykyä vastata koveneviin haasteisiin.

– Aaro Salo on ikäluokkansa maajoukkueen vakiokasvo, jolla alkaa tulevalla kaudella siirtymä kohti miesten pelejä. Hän on ulottuva toppari, joka avaa peliä taidokkaasti. Aaron kehityspolku on vienyt häntä tasaisesti kohti kovempia haasteita seuran sisällä. Pelaaja on aina vastannut asetettuun haasteeseen näyttämällä, että potentiaalia on päästä todella korkealle, toteaa Miettinen.

Takaisin