Petri Kontiola

Juuri niin.

Lusikkamiehen tarina pitänee paikkansa
Ei pidä, ihan arkijärjen ja fysiikan lakienkin muodossa.

Hienoa kuitenkin, että Petri on kunnossa. Toivottavasti ottaa opiksi tästä.
 
Ei pidä, ihan arkijärjen ja fysiikan lakienkin muodossa.

Hienoa kuitenkin, että Petri on kunnossa. Toivottavasti ottaa opiksi tästä.
Veneen kuljettaja säikähti, kun Kontiola ja Lucenius hyppäsivät ympäri päissään veneestä suurella nopeudella. Otti välittömästi pois kaiken kaasun ja ne jotka on veneellä ollut matkassa tietävät, että se pysähtyy melkein kun seinään. Siitä sitten lenteli Kontiola aallon mukana moottoreihin… Kukaan ei todellakaan kenenkään päälle peruuttanut tms.
 
Veneen kuljettaja säikähti, kun Kontiola ja Lucenius hyppäsivät ympäri päissään veneestä suurella nopeudella. Otti välittömästi pois kaiken kaasun ja ne jotka on veneellä ollut matkassa tietävät, että se pysähtyy melkein kun seinään. Siitä sitten lenteli Kontiola aallon mukana moottoreihin… Kukaan ei todellakaan kenenkään päälle peruuttanut tms.
Jos vauhtia on 15m/s, niin ei kai se vene nyt ihan kuin seinään pysähdy. Toki jos kuski oli käsi kaasulla ja heti kun kaksikko hyppäsi veneestä, kiskaisi kaasun pois ja pakin täysille, niin silloin voi pysähtyäkin melko nopeasti.
 
Veneen kuljettaja säikähti, kun Kontiola ja Lucenius hyppäsivät ympäri päissään veneestä suurella nopeudella. Otti välittömästi pois kaiken kaasun ja ne jotka on veneellä ollut matkassa tietävät, että se pysähtyy melkein kun seinään. Siitä sitten lenteli Kontiola aallon mukana moottoreihin… Kukaan ei todellakaan kenenkään päälle peruuttanut tms.
30 solmun vauhdista ei valitettavasti kyllä tuon kokoisella lotjakkeella pysähdytä melkein kuin seinään. Jos pysähdyttäisiin, niin silloin potkurikaan ei pyörisi enää laisinkaan pysähdyksissä ja täten koko tapaturmaa ei olisi tapahtunut. Tämä mikäli siis kuljettaja on tajunnut ottaa vaihteen pois päältä.

Tarinasi kuulostaa lähinnä kännikalojen selittelyltä, kun ei uskalleta myöntää tapahtumien todellista kulkua eikä syyttää kavereita.
 
Oma paatti vanhalla 40 hv 2-tahtijammulla kulkee max 23-24 solmua ja liukuu täydestä vauhdista monta kymmentä metriä, vaikka sammuttaisi moottorin.

On siis menty hiljaisempaa kyytiä tai tehty jotain muuta.
Omalla isäukolla on tällä hetkellä 24,5 jalkainen alus, huippunopeus noin 35 solmua ja tuon kokoinen ei tosiaan aivan seinään pysähdy, ellei varsin kirjaimellisesti näin käy. Kontiola oli ilmeisesti noin 50 jalkaisen paatin kyydissä joten tuollainen pysähtyy vielä hitaammin.
 
Vauhti kyllä pysähtyy kuin seinään, mutta liuku jatkuu pätkän matkaa
Riippuu seinästä :)
No.. ilmeisesti mitään ei ole amputoitu ja hyvät mahdollisuudet toipua ainakin lähes ennalleen. Eli siinä mielessä selvisi todellakin vähällä. Itse ainakin Luojaani kiittäisin jos Konna olisin.
Tämä on hyvä asia !

Ja kaiken tämän keskellä.. muistelkaamme Ilveksen palaamista mitalikantaan.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä veneen koosta ja peräaallon dynamiikasta, mutta ne joilla mahdollisuus ja osalla kokemustakin, niin harkitkaapa ja/tai kokeilkaapa liikkuvasta vesikulkuneuvosta hyppäämistä 30 solmun nopeudessa.

Itse tarvitsisin tuohon nuoruuden uhmaa, leikillistä yllytystä ja jotain raikkaan suloista päänsekoittajaa.
 
En tiedä veneen koosta ja peräaallon dynamiikasta, mutta ne joilla mahdollisuus ja osalla kokemustakin, niin harkitkaapa ja/tai kokeilkaapa liikkuvasta vesikulkuneuvosta hyppäämistä 30 solmun nopeudessa.

Itse tarvitsisin tuohon nuoruuden uhmaa, leikillistä yllytystä ja jotain raikkaan suloista päänsekoittajaa.
Maksatko voimajuomat jos käyn kokeilemassa? :D

Leikit sikseen. Ei tuollaisesta vauhdista pitäisi uskaltaa hypätä jos ei ole varsin voimakkaassa käsityksessä.
 
4 kertaa Konnaa leikeltiin ennenkun kotio pääsi..
Se on sitä kun ensin pistetään luut takas yhteen ja sitten tutkitaan että onko asento oikea. Halutaan laittaa lähtökohta jiiriin jotta kuntoutuminen on sujuvaa. Sitten saattaa tulla vielä näitä esteettisiä leikkauksia päälle joilla kaunistellaan damagea. Toki kaiketi joskus näitä leikkauksia joudutaan tekemään vielä kuukausienkin päästäkin. Kuvailluista lähtökohdista itse ainakin ajattelin että olisi käynyt vielä pahemmin.
 
Itellä oli joskus isompi, raskas paatti isolla diesel sisämoottorilla. Pari kertaa tuli tilanne vetää kaasu nopeesti liuussa täysin pois niin kyllä se aikalailla seinään pysähtyi 30 mailin nopeudesta ja iso peräaalto iski paattia kohti vähän ajan päästä niin että 4000 kg paatin perä nousi ylös. Ei kiva kokemus. Mutta ei se volvopentan duoprop montaa kierrosta pyörinyt sen jälkeen kun kaasun pois otti= vaihde vapaalle. Eikä sitä vahingossa pakillekkaan saanut vaikka käsi olisi kaasulla. Siinä pitäisi painaa kaasuvivun suunnanvaihtokytkintä samaan aikaan kun vetää kaasuvivun taakse jotta kaasuvipu menisi täysin taakse= pakki päälle. Veikkaan että on tapahtunut jotain amatöörimäistä laivuritoimintaa, jota tuollaisilla kalliilla isoilla paateilla usein huomaa tapahtuvan. Rahaa on, veneilytaidot taas on nolla.
 
Se on sitä kun ensin pistetään luut takas yhteen ja sitten tutkitaan että onko asento oikea. Halutaan laittaa lähtökohta jiiriin jotta kuntoutuminen on sujuvaa. Sitten saattaa tulla vielä näitä esteettisiä leikkauksia päälle joilla kaunistellaan damagea. Toki kaiketi joskus näitä leikkauksia joudutaan tekemään vielä kuukausienkin päästäkin. Kuvailluista lähtökohdista itse ainakin ajattelin että olisi käynyt vielä pahemmin.
Tule ainakin pirun hienoja tatuointeja kun vähän ihoa siirrellään....
 
Kuljettajan versio tapahtuneesta kuulosti ainakin hieman epärealistiselta. Jos joku faktoja juuri tuohon ulostuloon perustaa täällä.
 
Kuljettajan versio tapahtuneesta kuulosti ainakin hieman epärealistiselta. Jos joku faktoja juuri tuohon ulostuloon perustaa täällä.
Kuka oli kuljettaja? Oliko sama kuin veneen omistaja?
 
Takaisin
Ylös