Koti - Invaasio 31.1.2026

Kannattaisi ehkä viestiä lipun ostajille äärimmäisen selkeästi, että kyseessä on paikkanumeroimaton seisomakatsomo. Joka kerta mukaan tuntuu ilmestyvän muutama tuulari, joka on ostovaiheessa valinnut tietyt istumapaikat ja olettaa sitten voivansa istua niillä. Esim. viime kaudella parviawayssä pari selvästi katkarapukatsomoon tottunutta vanhempaa katsojaa oli jo aloittamassa räkkyämistä nuorille siitä, että “te olette meidän paikoilla, meillä on liput näille paikoille”. Selkeä ennakkoinfo vähentäisi tällaisia turhia kohtaamisia. Älä aliarvioi keskivertoihmisen tyhmyyttä.
Kiitos palautteesta. Toki ymmärsin jo em. tilanteessa toimineeni typerästi, juntisti ja tökerösti parvikannattamisen etikestistä tietämättömänä. Aina on silti mukava saada vielä jälkikäteen saavillinen sontaa niskaan muistutuksena keskivertoihmisen typeryydestä. Kertaushan on opintojen äiti.
Sen verran korjaan mielikuvaasi ,ettei allekirjoittaneella ole varaa katkarapukatsomon paikkoihin ja jos tulevaisuudessa on pistän ne rahat mielummin osaston toiminnan tukemiseen.
Hyvää jatkoa Teille, teette hienoa työtä :)
 
Kiitos palautteesta. Toki ymmärsin jo em. tilanteessa toimineeni typerästi, juntisti ja tökerösti parvikannattamisen etikestistä tietämättömänä. Aina on silti mukava saada vielä jälkikäteen saavillinen sontaa niskaan muistutuksena keskivertoihmisen typeryydestä. Kertaushan on opintojen äiti.
Sen verran korjaan mielikuvaasi ,ettei allekirjoittaneella ole varaa katkarapukatsomon paikkoihin ja jos tulevaisuudessa on pistän ne rahat mielummin osaston toiminnan tukemiseen.
Hyvää jatkoa Teille, teette hienoa työtä :)
Nämä näkemäni tapauksen katkarapuosastolaiset olivat miesoletettuja, joten en luultavasti Teitä, hyvä mummu, tarkoita.

Tämä ei myöskään ollut henkilökohtainen hyökkäys, vaan esimerkki siitä, että samaa hämmennystä ja kinastelua syntyy joka ikinen kerta, kun järjestelmä antaa valita “paikat” seisomakatsomoon. Osa ei tiedä, osa ei halua tietää eikä kuunnella, ja lopputulos on aina sama: väittelyjä siitä, kuka “omistaa” minkäkin kohdan lattiasta.

Tämän takia selkeä ennakkoviesti vain säästää kaikkien hermoja - niin järjestäjien, kokeneiden seisomakannattajien kuin ensikertalaistenkin.
 
Ihmiset osaa välillä olla vähän jäykkiä ja siihen ehkä parhaiten auttaa se että asioista kerrotaan selkeästi etukäteen. Kaikki ei voi tietää oikeasta etiketistä, jos sitä ei ole kerrottu. Ihmiset harvemmin myöskään sitä tietoa aktiivisesti hakee, joten sitä pitää hieman tuputtaa. Se on myös Osaston etu, että ensikertalaiset ja harvoin reissuille osallistuvat tuntevat olonsa tervetulleeksi ikään ja kokemukseen katsomatta.

Katsoin juuri osaston sivut, Ilveksen sivuilta tiedotteen asiasta ja sen Ilvekseltä kausikorttilaisille lähetetyn sähköpostin. Missään niistä ei mainita tästä asiasta. Osaston sivulla "lue lisää" nappi vie vain ilmoittautumislomakkeeseen. En sitten tiedä, mitä siinä sähköpostissa sanotaan, jossa on linkki lippukauppaan.
 
Sivusta lurkkaillut täällä nyt hetken, mutta päätin sitten tämän ketjun ansiosta rekisteröityä :)

Meillä on kaveriporukalla paikat A3 alueelle, ja ainakin meille tulleessa kommunikaatiossa mainitaan vaihtoehto #1 kohdalla näin:
"Voit pitää nykyisen kausikorttipaikkasi, joka toimii seisomapaikkana kyseisen ottelun ajan. Tässä tapauksessa saavut normaalisti otteluun kausikortillasi ja menet mukaan seisomakatsomoon."

Tämänhän voi toki ymmärtää niin, että omalle paikalle saavutaan normaalisti, ja paikka on vain seisomakatsomona. Toki sen voi ymmärtää myös niin että voi sijoittautua minne vain seisomakatsomoon.
Voi aiheuttaa tosiaan edm. parranpärinää vakipaikkojen kohdalla tapahtumapäivänä.

Se mikä jäi ?-merkiksi itselle on että jos paikan haluaa vaihtaa toisaalle, niin tuleeko näihin lisäkustannus jos paikkavalinta osuu korkeamman hinnan alueelle vai ei.
Samoin vaihtoeto #3, siinähän käytännössä pyydetään lupaa myydä paikat kahteen kertaan, ilman kompensaatiota jos et otteluun saavu.

Hienoa että tällainen kokeilu tehdään, mutta aika vajavaisilla tiedoilla pitää lippupistettä kiusata näin kausarin omistajana. On tämä ehkä vähän huonosti toteutettu paikkansa "menettävien" suuntaan.
Ja asiaa ei toki auta että vastauksia saa odotella pitkään, ja samaan aikaan kuitenkin myyvät lippuja aktiivisesti myös pois...
 
...

Se mikä jäi ?-merkiksi itselle on että jos paikan haluaa vaihtaa toisaalle, niin tuleeko näihin lisäkustannus jos paikkavalinta osuu korkeamman hinnan alueelle vai ei.
Samoin vaihtoeto #3, siinähän käytännössä pyydetään lupaa myydä paikat kahteen kertaan, ilman kompensaatiota jos et otteluun saavu.

Sanotaanhan siinä tiedotteessa, että voit vaihtaa paikkasi tuon yhden ottelun ajaksi haluamaasi vapaaseen paikkaan. Halvempaan paikkaan vaihtoa ei rahallisesti hyvitetä, mutta kalliimmastakaan ei lisää peritä.
 
Sanotaanhan siinä tiedotteessa, että voit vaihtaa paikkasi tuon yhden ottelun ajaksi haluamaasi vapaaseen paikkaan. Halvempaan paikkaan vaihtoa ei rahallisesti hyvitetä, mutta kalliimmastakaan ei lisää peritä.
No itse asiassa ei ole tuota kulua mainittu, jos jostain sen löydät niin voisitko linkata tännekin?
Ilveksen kausaripuolelta kysytty, suoraa vastausta tähän ei tullut muuten kuin pyydettiin olemaan yhteydessä lippupisteeseen.
Lippupiste ei ole kommentoinut tuohon mitään (vielä) , vaikka suora kysymys tuosta sinne menikin. Vaihto onnistuu, mutta tosiaan ei vastausta miten.

edit. Siis pyyntö lippupisteelle on laitettu vaihtoehtoisten paikkojen kera, ja hienoa jos onnistuu ilman lisäkuluja.
 
No itse asiassa ei ole tuota kulua mainittu, jos jostain sen löydät niin voisitko linkata tännekin?
Ilveksen kausaripuolelta kysytty, suoraa vastausta tähän ei tullut muuten kuin pyydettiin olemaan yhteydessä lippupisteeseen.
Lippupiste ei ole kommentoinut tuohon mitään (vielä) , vaikka suora kysymys tuosta sinne menikin. Vaihto onnistuu, mutta tosiaan ei vastausta miten.

edit. Siis pyyntö lippupisteelle on laitettu vaihtoehtoisten paikkojen kera, ja hienoa jos onnistuu ilman lisäkuluja.
Onnistuu sähköpostilla ilves@lippu.fi:n kautta ilman lisäkuluja.
 
Takaisin
Ylös