Ilveksen ottelutapahtuma ja yleisömäärät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tim Calahan
  • Alkaa Alkaa

Ilveksen yleisökeskiarvo Tammelassa liigakaudella -25?

  • <2000

  • 2000-3000

  • 3000-4000

  • 4000-5000

  • 5000-6000

  • 6000-7000

  • 7000-8000

  • >8000


Results are only viewable after voting.
Meinaakohan toimisto tehdä mitään, että yleisöä saapuis sunnuntaina paikalle?

Tota somee nyt ainakin kannattais paukuttaa aamusta iltaan, etenkin tiktokia, mutta vaisua on.
Täällä on toimistoa huomauteltu useaan kertaan, mutta mikään ei ole muuttunut. Olis luullut että sen Alkmaar kotipelin vähäisen lipunmyynnin jälkeen tähän oltaisi herätty, mutta ei nähtävästi.
Hieman ihmetystä kyllä herättää se että kiekkopuolen markkinointia on jo alkanut näkymään katukuvassa, vaikka siellä vasta aloitellaan CHL:n muodossa. En nyt tarkoita että kiekon markkinointi olisi futikselta pois, mutta luulis että näin tiukan mestaruustaiston ottelut toisivat enemmän rahaa sisään, jos väki vaan tietäisi milloin niitä pelataan.
 
Luotetaanko toimistolla liikaa siihen, että kiekko-Ilveksen yleisö löytää automaattisesti myös Tammelaan? Tai että puskaradio hoitaa markkinoinnin? Todellinen futisromantikko kyllä löytää tiensä katsomoon, vaikka ainoa "mainos" olisi Ratinan Shellin vessanseinässä puoliksi pyyhitty tussikirjoitus. Mutta tavallinen tuulari ei tule paikalle, jos mainonta on tasoa "hiljainen toive". Tuularille pitää huutaa megafonilla usean päivän ajan, että sunnuntaina Tammelassa, sunnuntaina Tammelassa. Ja vielä kädestä pitäen taluttaa lipunostoon. Tällä hetkellä pelien markkinointi on luokkaa yksi postaus Instassa ja rukous, että joku sattuu huomaamaan. Jos tämä on seuran strategia, niin seuraava askel on varmaan mainostaa pelejä morsekoodilla Näsinneulan piikin valoilla. Mutta hei – sekin olisi enemmän kuin mitä nyt on tehty.
 
Heikkoa tekemistä. Kerta kaikkiaan.

Semmonen ns. Liekitys puuttuu kokonaan. Luulis, että se tulis energiseltä toimitusjohtajalta automaattisesti vaan ei.

Kai siellä Vipissa ja asiakastapaamisissa tulee semmoinen olo, että Ilves Jalkapallo on kaikkien huulilla.

Mutta kun ns. "Suuri Yleisö" on aivan toinen asia kuin yhteistyökumppanit.
 
Luotetaanko toimistolla liikaa siihen, että kiekko-Ilveksen yleisö löytää automaattisesti myös Tammelaan? Tai että puskaradio hoitaa markkinoinnin? Todellinen futisromantikko kyllä löytää tiensä katsomoon, vaikka ainoa "mainos" olisi Ratinan Shellin vessanseinässä puoliksi pyyhitty tussikirjoitus. Mutta tavallinen tuulari ei tule paikalle, jos mainonta on tasoa "hiljainen toive". Tuularille pitää huutaa megafonilla usean päivän ajan, että sunnuntaina Tammelassa, sunnuntaina Tammelassa. Ja vielä kädestä pitäen taluttaa lipunostoon. Tällä hetkellä pelien markkinointi on luokkaa yksi postaus Instassa ja rukous, että joku sattuu huomaamaan. Jos tämä on seuran strategia, niin seuraava askel on varmaan mainostaa pelejä morsekoodilla Näsinneulan piikin valoilla. Mutta hei – sekin olisi enemmän kuin mitä nyt on tehty.
Ilves mainostaa paljon pelejä. Monessa eri kanavassa jokaista peliä mainostetaan. Tuossa, ehkä huomaat mainostamisen ongelman, kun sinä olet huomannut vain yhden mainoksen instassa ja Ilves on mainostanut jokaista peliä monessa eri paikassa. Mainostamisella ei saada suurinta osaa kiinni, vaikka siihen pistettäisiin paljon rahaa. Kiinnostavat kärkipelit hyvässä säässä hyvänä päivänä vetävät hyvin yleisöä. Joku Mifk ei vedä, vaikka pistäisit mainontaan miljoonan rahaa.
 
Mietin sellaista kun peli on lähes loppuunmyyty, mutta katsomossa on vajaata 1000-1500 että nämä puuttuvat katsojat ovat siellä käytävillä kaljalla. Varsinkin A-käytävän katsomo on ihan tupaten täynnä kun porukka jää katsomaan peliä sisälle. Ratkaisu olisi avata aniskelukatsomoa lisää, nythän ei edes taideta valvoa mihin katsomon osaan kaljansa vie ja sulkea vaikka verhoilla ikkunat. Eiköhän nuo käytävätkin vedä paremmin kun porukka ei jää sinne katsomaan peliä ja sitä paitsi, en heti muista ulkomailta stadionia jossa ”houkutellaan” katsojat jäämään käytävälle.
Anniskelukatsomo on k-18 katsomo. Eli ei niitä määräänsä enempää voi olla, että lapsetkin pääsevät joka puolelle stadionia. Jokaisessa kulmauksessa on myös kaljaa lipittäviä katsojia. Ne nyt näkyvät muille katsojille paremmin kuin ravintolan sisällä olevat katsojat, mutta eivät nekään paikoillaan istu. Tuo verhot ravintolan ikkunaan on huonoin mahdollinen ehdotus. Pitäisikö verhot vetää näihin kulmiinkin tai päätyjen penkkirivien taakse, kun sielläkin seisoo katsojia.
 
Täällä on toimistoa huomauteltu useaan kertaan, mutta mikään ei ole muuttunut. Olis luullut että sen Alkmaar kotipelin vähäisen lipunmyynnin jälkeen tähän oltaisi herätty, mutta ei nähtävästi.
Hieman ihmetystä kyllä herättää se että kiekkopuolen markkinointia on jo alkanut näkymään katukuvassa, vaikka siellä vasta aloitellaan CHL:n muodossa. En nyt tarkoita että kiekon markkinointi olisi futikselta pois, mutta luulis että näin tiukan mestaruustaiston ottelut toisivat enemmän rahaa sisään, jos väki vaan tietäisi milloin niitä pelataan.
Kun tässä monilajiseura ollaan ja vedetään tätä Ilves365 juttua niin pitäisi mainostaa molempia samoissa mainoksissa.

Sitäkään en ymmärrä miksi me ei käytetä "Suomen seuratuin urheiluseura" lausetta markkinoinnissa koska se näyttäis hyvältä ja on kaiken lisäksi vielä totta.
 
Anniskelukatsomo on k-18 katsomo. Eli ei niitä määräänsä enempää voi olla, että lapsetkin pääsevät joka puolelle stadionia. Jokaisessa kulmauksessa on myös kaljaa lipittäviä katsojia. Ne nyt näkyvät muille katsojille paremmin kuin ravintolan sisällä olevat katsojat, mutta eivät nekään paikoillaan istu. Tuo verhot ravintolan ikkunaan on huonoin mahdollinen ehdotus. Pitäisikö verhot vetää näihin kulmiinkin tai päätyjen penkkirivien taakse, kun sielläkin seisoo katsojia.

Tarkoitin A-puolen ravintolaa ja sieltä sisätiloista näkymää kentälle. Aika harvoin näkee stadioneita jossa on noin houkuttelevat sisätilat ja sieltä maisemat kentälle. Itsellä ei tule mieleen kuin Friends areena ja sielläkin näkymää on rajoitettu, ettet pysty koko kenttää näkemään yhdeltä istumalta. Jos ei siis oteta VIP-tiloja huomioon ja itsellä on kokemusta kymmenistä stadioneista ympäri maailmaa.

A-puolen ravintolan käytävät oli esim Inter ottelussa ihan täynnä kun jouduin pakon edessä käyttämään poikaani vessassa kesken pelin. Ja väitän, että A-katsomon yleisö kapasiteetti vs. pleksin takas katsojat eivät ole oikeassa suhteessa. Ihan missä tahansa euroopassa jos menet pelin ollessa käynnissä käytävälle niin siellä on muutamia yksittäisiä ihmisiä vessareissulla kun kaikki muut ovat katsomossa. Tammelan A-puolella on katsomossa ne jotka eivät mahdu ravintolakäytävälle.
 
Tammelassa on aniskelukatsomoita lisätty kiitettävästi ympäri stadionia niin kyllä ihmisiä myös voitaisiin ohjata käyttämään niitä erilaisilla konstella. Ei se ole kenenkään etu, että ihmiset pakkautuvat käytäville.
 
Nyt sentään putkahtanut mainosta someen. Ensimmäisen vaiheen voitto on mahdollinen mutta myös putoaminen viidenneksi. Aikamoinen haitari näissä sijoituksissa vielä on. Nyt kaikki kannustamaan Ilves välttämään kammosulamista.:ilves:
Tällä hetkellä pelien markkinointi on luokkaa yksi postaus Instassa ja rukous, että joku sattuu huomaamaan. Jos tämä on seuran strategia, niin seuraava askel on varmaan mainostaa pelejä morsekoodilla Näsinneulan piikin valoilla. Mutta hei – sekin olisi enemmän kuin mitä nyt on tehty.
Mitä vikaa morseissa? On se kumma kun ihmiset ei tajua enään mistään mitään:( Onkohan joukkueeseen palkattu jo vanha kunnon sähköttäjä.;) Mutta joo, vanhan Tammelan aitauksessa oli liikkumaton mainos seuraavasta matshista. Silloin kaikki ohi menevät näki ajankohdan versus nyt kun mainosta väläytellään vain satunnaisesti ulkoseinän screeniltä.
 
Eikö Ilveksen seuraava kotipeli lue stadionin ulkoruudulla suurimman osan ajasta?

Olisi kyllä hienoa mutta myös epärealistista saada Näsinneula valaistua Ilveksen väreillä tai tehtyä jonkinlainen Batman-tyylinen Ilves-valosignaali. Areenalla nuo katon värit näyttävät komealta pimeällä.

Hieman tuntuu oudolta nähdä kotimaisen kiekkokauden avauspelin mainoksia ratikkapysäkeillä kuukautta ennen kauden alkua. Jos ei niiden tilalle viitsi laittaa jalkapallomainoksia kuten Shakhtar-ottelun alla, niin kai ainakin jonkinlainen 50/50- tai yhdistelmämainos toimisi myös? Tällä hetkellä näen Maarianhamina-pelin mainoksia pääosin Teiskontien mainosruudulta, Instagramissa ja YouTubessa. Vaikka fyysinen mainonta ei ole yhtä tärkeää kuin 20 vuotta sitten, kyllä se varmasti tavoittaa enemmän ei-lajiniiloja kuin somemainonta.
 
Anniskelukatsomo on k-18 katsomo. Eli ei niitä määräänsä enempää voi olla, että lapsetkin pääsevät joka puolelle stadionia. Jokaisessa kulmauksessa on myös kaljaa lipittäviä katsojia. Ne nyt näkyvät muille katsojille paremmin kuin ravintolan sisällä olevat katsojat, mutta eivät nekään paikoillaan istu. Tuo verhot ravintolan ikkunaan on huonoin mahdollinen ehdotus. Pitäisikö verhot vetää näihin kulmiinkin tai päätyjen penkkirivien taakse, kun sielläkin seisoo katsojia.

Tai sitten vaan ikärajat katsomoista pois, homma ratkaistu.
 
  • Tykkää
Reactions: GNR
Nyt sentään putkahtanut mainosta someen. Ensimmäisen vaiheen voitto on mahdollinen mutta myös putoaminen viidenneksi. Aikamoinen haitari näissä sijoituksissa vielä on. Nyt kaikki kannustamaan Ilves välttämään kammosulamista.:ilves:
Ei vaan mennään positiivisen näkökulman kautta kannustamaan Ilves voittoon!:ilves:
 
  • Tykkää
Reactions: onc
Takaisin
Ylös