Ilves Euroopassa 2026 - paremman arpaonnen toivossa

Joo se on tuo kohta lähtevä Whiten operoima lento kyllä, koska tuossa kuvassa on airbus. Se on vähän pienempi kuin tuo boeing, mutta silti vastaava konetyyppi eli jokaiselle oma penkkirivi :D

Ja eikös Mafia korvaa näitä vai onko ne korvaukset ns sisällytetty noihin palkintorahoihin jo?
Ei mitään erillistä korvausta ole. 175k kierrospalkkio on tarkoitettu siihen, että kattaa matkakulut.

Mutta Islantiin myös yksittäiset lentoliput alle viikon varoitusajalla olivat sen verran kalliita, että tuskin tilauslento on merkittävästi kalliimpi.

Tuo kone on muuten Boeing 757-256, johon menee semmonen parisen sataa henkeä. Se on tullut yöllä Tampereelle ja lähti aikataulun mukaan klo 11 takaisin.
katso liitettä 19402
Tuo kone on aika iso meille ja lisäksi miksi maksaisimme siitä, että kone lennetään ensin tänne. ChatGPT:n mukaan noin isolla koneella 3-4h lento on 30 000 - 80 000 euroa.
757 on Icelandairilta käytöstä poistunut reittiliikenteestä eli varmaan tälläin vuokrattavissa tarpeen vaatiessa. Matkallehan lähtee varmaan 30-40 henkeä, joten mikään businessjetti ei pysty kuljettamaan tuota määrää. Huomioon pitää ottaa kuitenkin paljonko joukkue tarvii myös tavaraa.

757 on Icelandairilta käytöstä poistunut reittiliikenteestä eli varmaan tälläin vuokrattavissa tarpeen vaatiessa. Matkallehan lähtee varmaan 30-40 henkeä, joten mikään businessjetti ei pysty kuljettamaan tuota määrää. Huomioon pitää ottaa kuitenkin paljonko joukkue tarvii myös tavaraa.
Toki, en epäile etteikö tässä olisi otettu halvin mahdollinen. Mutta iso se on silti tuolle määrälle. Lisäksi tuossa pitää ottaa huomioon se, että minkä koneen saa halvimmalla Tampereelle, koska ei tänne varmaan joka päivä ole tulossa tilauslentoja, joten niitä pitää tilata toisesta maasta, mikä taas maksaa extraa.

Toki, en epäile etteikö tässä olisi otettu halvin mahdollinen. Mutta iso se on silti tuolle määrälle. Lisäksi tuossa pitää ottaa huomioon se, että minkä koneen saa halvimmalla Tampereelle, koska ei tänne varmaan joka päivä ole tulossa tilauslentoja, joten niitä pitää tilata toisesta maasta, mikä taas maksaa extraa.
Varmasti halvin mahdollinen. Tässä maksetaan vain 4 lennosta vs 6 lennosta, jos kone tulee Tampereelle kolmannesta maasta esim. Keski-Euroopasta.

Olisivat nyt perkele myyneet ylimääräiset paikat vaikka kannattajille niin tuonne olisi joku saattanut päästä lähtemäänkin :p
Olen kanssa miettinyt, että miksi ei oteta kannattajien kanssa yhteistä tilauslentoa vierasmatkoille? Kustannukset laskevat vähän + kannattajat voisi helposti eristää takaosaan verholla. Esim Islantiin lentolippu voisi olla 250e luulisi että sillä muutaman tonnin tienaa.

Olen kanssa miettinyt, että miksi ei oteta kannattajien kanssa yhteistä tilauslentoa vierasmatkoille? Kustannukset laskevat vähän + kannattajat voisi helposti eristää takaosaan verholla. Esim Islantiin lentolippu voisi olla 250e luulisi että sillä muutaman tonnin tienaa.
Eiköhän tuossa turhan tiukat aikataulut ja järjestelyt, kun viikossa pitää selvitellä reittilennot vs charter ja sitten vielä järjestellä lipunmyyntikin siihen päälle. Austria Wienillä oli muistaakseni tällainen järjestely pari vuotta sitten Tampereella vieraillessaan ja onhan noita varmasti muitakin.

Olisivat nyt perkele myyneet ylimääräiset paikat vaikka kannattajille niin tuonne olisi joku saattanut päästä lähtemäänkin :p
Minulla oli sellainen käsitys, että joillekin oli tarjottu mahdollisuutta ostaa paikka tuolta lennolta. Sen enempää en tiedä.

Oma veikkaus, että yhteistyökumppaneille tms. Jos jollain parempaa tietoa niin saa korjata mikäli aivan väärin olen ymmärtänyt.

Minulla oli sellainen käsitys, että joillekin oli tarjottu mahdollisuutta ostaa paikka tuolta lennolta. Sen enempää en tiedä.

Oma veikkaus, että yhteistyökumppaneille tms. Jos jollain parempaa tietoa niin saa korjata mikäli aivan väärin olen ymmärtänyt.
Yhteistyökumppanit ynnä muut sidosryhmät ymmärrän toki. Yleinen myynti olisi kuitenkin sitten vähä asia erikseen.

Takaisin