John Nyberg

Hmm.

Voi olla että tulee sanomista, mutta onhan Nybergin kohdalla nyt vähän tuo taso ja hehkutus riistäytynyt käsistä. :D

Alku oli luvalla sanoen heikko. Ja on ollut puhetta itseluottamuksesta ja muusta, se on ymmärrettävää. Paransi hyvin tekemistään ja on pätevä puolustaja.

Silti näytöt ovat vielä suht ohkaiset ja osa pistää täälä Nybergiä johonkin Liigan parhaimpien listoille.
Itse näen Nybergin aikalailla yksi-yhteen Frimanin korvaajana eli top4 puolustajana isolla alivoimavastuulla. Nybergillä on mielestäni kuitenkin vielä enemmän kiekollista taitoa ja pistepotentiaalia, joten en ihmettele yhtään miksi on saanut niin paljon hehkutusta.

Alku oli todella heikko, mutta kertoohan se jostain, että kun oli valmennuksen ja omien puheidensa mukaisesti päässyt joukkueeseen sisään ensimmäisen kuukauden aikana, ei taso heilahdellut käytännössä ollenkaan vaan oli mielestäni ihan jokaisessa pelissä Ilveksen parhaita puolustajia, erityisesti omassa päässä. En näe mitään syytä miksi ei pystyisi jatkamaan samaan malliin, koska ei Nybergin peli perustu mihinkään taikatemppuihin ja kiekolliseen juonikkuuteen vaan hyvin laadukkaaseen peruspelaamiseen, jossa avaussyötöt napsuvat lapaan, kiekon kanssa pelataan fiksusti ja rauhallisesti ja omassa päässä puolustusvelvoitteet hoidetaan fyysisyydellä ja sijoittautumisella. Olen aivan varma, että Nyberg tulee olemaan juuri sellainen pelaaja, että vastustajan joukkueet eivät edes huomaa miestä jäällä, mutta jokainen joukkuetta aktiivisesti seuraava ymmärtää kuinka tärkeä ja monipuolinen puolustaja Nyberg on.

En laita vielä parhaiden pelaajien listoille, mutta rehellisesti sanottuna Liigassa on myös aika vähän sellaisia pelaajia, joihin Nybergin vaihtaisin päittäin.

Väität esim Anderssonin, Gallet, Kotajärven ja Tuulolan menevän heittämällä ohi? Jokipakkakin vähän siinä ja tässä.
En väitä. Mutta voisin kuvitella lukevani naapuripalstalla tälläistä, jos siellä kävisin. Sen verran screenshotteja porkkanamaalta näheenä. Arvostan ja peukutan Nybergin jatkoa isosti, oli pleijareissa ihan top-3 lemppareita.

Minun nähdäkseni näytöt eivät ole ohkaisia. Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva entinen Ruotsin maajoukkuepelaaja yli 350 SHL-ottelun kokemuksella, niin eiköhän nyt aika paljon todennäköisempää, että se heikko alkukausi HV:ssa ja aluksi Ilveksessä oli se "suonenveto" yleistasoon nähden, eikä päin vastoin. Ja jos ja kun näin on, niin heittämällähän hän on Liigan parhaita yleispuolustajia.

Minun nähdäkseni näytöt eivät ole ohkaisia. Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva entinen Ruotsin maajoukkuepelaaja yli 350 SHL-ottelun kokemuksella, niin eiköhän nyt aika paljon todennäköisempää, että se heikko alkukausi HV:ssa ja aluksi Ilveksessä oli se "suonenveto" yleistasoon nähden, eikä päin vastoin. Ja jos ja kun näin on, niin heittämällähän hän on Liigan parhaita yleispuolustajia.
Etenkin nyt kun Friman lähti niin tulee olemaan todennäköisesti Ilveksen parhaita pakkeja. Tärkeimpiä pakkeja. En olisi huolissani hänen annistaan joukkueelle.

Takaisin