Kausiketju 2025-2026 - Supittoman ajan avausosa

Tämähän meni sitten hauskasti.

Eikös me olla 3 pisteen voitolla neljän parhaan joukossa varmasti vai onko tässä vielä jotain maaliero jännitettävää?
kts. @Battery :n ansiokas pohdinta vähän edempänä

Mitähän Liiga tekee jos tiistaina päättyy Ilves 2-1 SaiPa ja Lukko 5-0 KalPa?

1. Kokonaispisteet tasan 107-107
2. Kolmen pisteen otteluvoitot tasan 29-29
3. Maaliero tasan 32-32
4. Tehdyt maalit tasan 184
5. Keskinäiset ottelut tasan 6-6
6. Maalien lukumäärän ollessa sama, tehdään tasapisteissä olevien joukkueiden osalta sarjataulukko keskinäisten otteluiden perusteella yllä olevin kriteerein

Ilves 6-3 Lukko
Lukko 1-0 Ilves
Ilves 3-2 Lukko
Lukko 4-1 Ilves

1. Kokonaispisteet tasan 6-6
2. Kolmen pisteen otteluvoitot tasan 2-2
3. Maaliero tasan 0-0
4. Tehdyt maalit tasan 10-10
5. Keskinäiset ottelut no tasanhan ne

TASAN!

Oli kyllä iso pettymys eilen, että Joukkue ei tullut jäälle pelin lopuksi.

Vähän hukkuu taas punainen lanka siitä yhteisön kunnioittamisesta. Ei sinne 2000 kannattajaa lähtenyt juhlimaan voittoa vaan kannattamaan Ilvestä. Tähän lajiin kuuluu voitot ja häviöt.

Mielestäni olisi ollut tärkeää yhdessä kiittää kannattajia siitä, että 15min pelin jälkeen siellä edelleen laulettiin heitä varten.

Todella pieni asia, mutta tappion jälkeen siitä voisi Joukkue saada jopa lisää boostia kun näkee että kannattajat ovat aina tukena, eivätkä laula vain voiton jälkeen.

Minkälaista se meidän ilvesläisyys joukkueessa nykyään on?

Meillä on nyt 4 maalia parempi maaliero kuin Lukolla, että Lukon pitäis pyöritellä viimeisellä kierokksella KalPaa oikein tosissaan.
Jep, eli lähes varma 3:n pinnan voitolla, mutta jotta saadaan loppuun kunnon pelkokerroin, tällainenkin skenaario on yhä olemassa.
Täytyy sanoa, että itselle nämä runkkarin viimeiset kierrokset on jo eräänlainen välihuipennus kaudessa, erityisesti kun sijoitus voi muuttua dramaattisestikin yhdellä tuloksella.

Meillä on nyt 4 maalia parempi maaliero kuin Lukolla, että Lukon pitäis pyöritellä viimeisellä kierokksella KalPaa oikein tosissaan.
Juu. Eikä meitäkään ole kielletty voittamista vaikka 6-0, mikä tekisi Lukon urakasta lähes mahdottoman.
Eihän meillä tässä ole muuta ongelmaa kun se voittaminen. Pikkujuttu.

Eilen kun pääsi tuosta xG-voitosta ja kulmissa pyörimisestä nauttimaan livenä, niin kyllä tämä meidän laiva tulee uppoamaan viimeistään välierissä tuohon aivan ***** huonoon ylivoimaan. Eipä tuossa eilen tasakentällisin ollut mitään hätää.
Ja alivoimaan kaadutaan myös.

Vähän hukkuu taas punainen lanka siitä yhteisön kunnioittamisesta. Ei sinne 2000 kannattajaa lähtenyt juhlimaan voittoa vaan kannattamaan Ilvestä. Tähän lajiin kuuluu voitot ja häviöt.

Mielestäni olisi ollut tärkeää yhdessä kiittää kannattajia siitä, että 15min pelin jälkeen siellä edelleen laulettiin heitä varten.

Todella pieni asia, mutta tappion jälkeen siitä voisi Joukkue saada jopa lisää boostia kun näkee että kannattajat ovat aina tukena, eivätkä laula vain voiton jälkeen.

Minulla on vähän sellainen fiilis, että ottelun jälkeen kopissa oli sitä valmennukselta peräänkuulutettua kurinpalautusta ja vaatimustason nostoa. Uskon myös inhimillisyyden olleen osasyynä – jokainen joukkueessa arvosti kannatusta ja paikallesaapuneita niin paljon, että ei halunnut kokea sitä tunnetta, että tuollaisen pelin jälkeen juhlittaisiin kuin voittopeliä, vaikka se ei nyt kannattajien osalta pohjimmiltaan tarkoitus olisikaan.

Se meidän leiristä tekeekin erilaisen ja se on minulle se syy, miksi tämä yhteisö on juuri minulle. Mukana tappioissa ja voitoissa, mukana karsinnoissa ja kärkikamppailuissa, mukana lähes konkurssikypsässä tilanteessa ja nousuissa. Mukana vaikka kirkkainta ei olekaan nostettu aikoihin. Kannatus jatkuu, vaikka tilanne ja esitys kentällä olisi mikä. Tämä on autenttista, eikä sitä ole kovinkaan monella muulla. Tietysti olisi ollut kiva osoittaa joukkueelle tuossakin tilanteessa tämä vankkumaton tuki. Kuitenkin pyytäisin, ettei kanneta siitä kaunaa, vaan jatketaan samaan malliin normaaliin tapaan!

Eilen kun pääsi tuosta xG-voitosta ja kulmissa pyörimisestä nauttimaan livenä, niin kyllä tämä meidän laiva tulee uppoamaan viimeistään välierissä tuohon aivan ***** huonoon ylivoimaan. Eipä tuossa eilen tasakentällisin ollut mitään hätää.

Minulla on sellainen tunne, että ylivoima tulee vielä loksahtamaan kohdallensa. Pakotus ylivoimalla (ja oikeastaan koko hyökkäyspelissä) näkyy kauas ja jos se saadaan pois, on se iso voimavara. Varmasti töitä tehdään sen eteen.

Ilves pelaa parasta 5v5 kiekkoa mitä itse muistan nähneeni, mutta noi erikoistilanteet ovat niin koomisella tasolla, että ei tässä nyt odotukset kamalan korkealla ole pudotuspelejä ajatellen.

Viimeinen 10 ottelua.
AV 73,5%
YV 20%

Toki jos erikoistilanteet saadaan sinne 110-115% niin eihän meitä voita kukaan, eikä mikään, mutta vaikea nähdä, että joku ihme lääke noihin keksittäis.

Ilves pelaa parasta 5v5 kiekkoa mitä itse muistan nähneeni, mutta noi erikoistilanteet ovat niin koomisella tasolla, että ei tässä nyt odotukset kamalan korkealla ole pudotuspelejä ajatellen.

Viimeinen 10 ottelua.
AV 73,5%
YV 20%

Toki jos erikoistilanteet saadaan sinne 110-115% niin eihän meitä voita kukaan, eikä mikään, mutta vaikea nähdä, että joku ihme lääke noihin keksittäis.
Olen samaa mieltä, mutta ei pelkästään noi erikoistilanteet, vaan ylipäätään tehokkuus ja maalinestopeli.

Ollaan koko kauden ajan luotu xG:tä ja ylipäätään paikkoja todella hyvin, mutta tärkeimmät ollaan hävitty, eli maalit.

Ne on edelleen todella heikot tilastot vs muut top 6 joukkueet, joilla nuo tilastot ovat toistepäin.

Jos tehtäisiin edes 5-5 pelissä sen maaliodottaman mukaan maaleja, tai päästettäisiin sen ali, niin ei olisi mitään hätää, vaikka erikoistilanteetkin olisivat heikommat.

Toki kääntöpuolena, jos erikoistilanteet toimittaisi, niin sekin auttaisi, mutta nyt tuntuu ylivoiman osalta varsinkin, että se sekoittaa koko 5-5 pelinkin pitkäksi aikaa...

Kaksipiippuinen juttu. Olisi ollut kohteliasta kyllä tulla vielä kiittämään isoa yleisömäärää. Tosin minkä viestin se sitten vastustajille antaa että hävitään tärkeä peli ja silti tullaan juhlimaan ja tanssimaan kuin voittopeliä? Jos olisi ollut joku tammikuun suht. merkityksetön peli niin voisi mennä. Mutta kun tosipelit alkaa mahdollisesti jo ensi viikolla, niin olen vain tyytyväinen siitä että kopissa on kunnon palopuheet menossa ja näytetään että ei olla tosiaan tyytyväisiä tähän tasoon ja tappiot tuntuukin pahalta. Enemmän minua olisi melkein häirinnyt jos tässä vaiheessa kautta tullaan tappiopelin jälkeen vielä jäälle tanssimaan ja Pavlat heittelemään kuperkeikkoja.

Kaksipiippuinen juttu. Olisi ollut kohteliasta kyllä tulla vielä kiittämään isoa yleisömäärää. Tosin minkä viestin se sitten vastustajille antaa että hävitään tärkeä peli ja silti tullaan juhlimaan ja tanssimaan kuin voittopeliä? Jos olisi ollut joku tammikuun suht. merkityksetön peli niin voisi mennä. Mutta kun tosipelit alkaa mahdollisesti jo ensi viikolla, niin olen vain tyytyväinen siitä että kopissa on kunnon palopuheet menossa ja näytetään että ei olla tosiaan tyytyväisiä tähän tasoon ja tappiot tuntuukin pahalta. Enemmän minua olisi melkein häirinnyt jos tässä vaiheessa kautta tullaan tappiopelin jälkeen vielä jäälle tanssimaan ja Pavlat heittelemään kuperkeikkoja.
Ei mitään juhlimista, tanssimista ja hyppää jos sä Ilves oot häviöpelin jälkeen. Joukkue olisi voinut tulla takaisin jäälle ihan vain lyhyelle golf-aplodikierrokselle. Pieni ele, mutta iso vaikutus kannattajien huomioinnissa.

On kyllä jopa perverssiä että loppujen lopuksi tämän "omat kasvatit pelaa muualla"-kauden runkosarjasijoitus ratkeaa nimenomaan Raipen SaiPaa vastaan.
Pelaa ne ensi kaudellekin muualla, kun kerran Ikonenkin hävittiin TPS:lle.

Takaisin