Aleksi Saarelaan panostivat tällä kaudella käsittääkseni merkittävästi, eli kyllä Tepsillä rahaa on. Supercellin kaverit kuitanneet ne miljoonatappiot. Eli jos TPS oikein kovasti jonkun haluaa, niin kyllä se myös sen saa. Kovin kestävää ei homma ole, kuten näkynyt viime kausien tuloksista, mutta ei todellakaan ole helppo homma voittaa tarjouskilpailua yksittäisestä pelaajasta TPS:ää vastaan, vaikka aika varmasti Ilves ensi kaudellakin selvästi sen edelle sijoittuu.
Itsehän olen toki sitä mieltä, että jos Suomi tai Ikonen (tai Nyman, Rajala tai Välimäki. Melkein tekisi mieli lisätä Laaksonen ja Thomsonkin tähän.) tulee Liigaan saataville yllättäen syystä X, niin se tarvittava 300 000 pitää kaivaa vaikka budjetin ulkopuolelta kerran kerrasta. Ja silloin A-suunnitelmat pitää heittää roskiin ja miettiä uudelleenjärjestelyjä sen jälkeen. Yksinkertaisesti imagokysymys. Sama kuin Tapparalla Levtchi tai Patu Laine.
Muutama vuosi sitten Ilveksellä oli minun tietääkseni Mikko Petmanin kanssa valmis sopimus seuraavasta kaudesta kuukausikaupalla, mutta se purettiin ennen kevättä jostain syystä ja Petman meni sitten muistaakseni JYPpiin. Tätä tarkoitan uudelleenjärjestelyllä. Jos on "Aleks Haatasen ja Benjamin Korhosen" kanssa julkistamaton sopimus ensi kaudesta ja siksi ei ole budjetissa tai joukkueessa määrällisesti tilaa Iksalle, niin vielä voi sillekin asialle jotain tehdä. Pelimiehille löytyy halukkaita ottajia ja varsinkin jos on valmis pikkuosumaa itse ottamaan asiassa.