Muita liigajoukkueita koskevat huhut

On kyllä huolestuttavaa SM-liigan kannalta, kun enää edes Kärpät ja Tappara eivät pysty vastaamaan Extraliigan tarjouksiin.
Mää olen jostain lukenut, että Tsekeissä pidetään erittäin hyvää huolta puolisoista.

Voivat siis käydä syömässä, kaupassa ja välillä vähän shoppailemassa eikä tarvitse itse maksaa mitään. Eli palkasta ei käytännössä kulu mitään koska seurat maksavat kaiken elämisen ja elämiseen liittyvän. Asunnot, autot, lounaat, ravintola illalliset yms yms yms.

Mää olen jostain lukenut, että Tsekeissä pidetään erittäin hyvää huolta puolisoista.

Voivat siis käydä syömässä, kaupassa ja välillä vähän shoppailemassa eikä tarvitse itse maksaa mitään. Eli palkasta ei käytännössä kulu mitään koska seurat maksavat kaiken elämisen ja elämiseen liittyvän. Asunnot, autot, lounaat, ravintola illalliset yms yms yms.
Mää voisin ruveta Ilveksessä semmoseks joka pitää pelaajien puolisoista huolta. Vien niitä lounaalle, illalliselle ym. voin pelireissujen ajan pitää seuraa ja pitäisin tosi hyvää huolta. Vaikka aamuun asti. Ilves maksaa.

Viimeksi muokattu:
Mää voisin ruveta Ilveksessä semmoseks joka pitää pelaajien puolisoista huolta. Vien niitä lounaalle, illalliselle ym. voin pitää pelireissujen ajan pitää seuraa ja pitäisin tosi hyvää huolta. Vaikka aamuun asti. Ilves maksaa.
Ilves ja Juha Hautamaahan tämän käytännössä keksi.

Tuohon kun lisää 15% tasaveron, erittäin edullisen ja vallan laadukkaan ruuan ja juoman, hienot kulttuurihistorialliset vanhat kaupungit, keskimääräistä kesäisemmät ilmat ja muutaman tunnin ajomatkat Keski-Euroopan useisiin metropoleihin, on se kumma kun ei kylmä Oulu taskulämpimine rössypottuineen olekaan ykkönen.

Sieltä kuitenkin pääsee muutamassa tunnissa perkele vaikka Pihtiputaan Shellille.

Tuohon kun lisää 15% tasaveron, erittäin edullisen ja vallan laadukkaan ruuan ja juoman, hienot kulttuurihistorialliset vanhat kaupungit, keskimääräistä kesäisemmät ilmat ja muutaman tunnin ajomatkat Keski-Euroopan useisiin metropoleihin, on se kumma kun ei kylmä Oulu taskulämpimine rössypottuineen olekaan ykkönen.

Sieltä kuitenkin pääsee muutamassa tunnissa perkele vaikka Pihtiputaan Shellille.
Tuo 15% tosiaan on käytännössä 22% kun lisätään luxury tax minkä raja menee jossain reilun 2000euron kk-palkan tienoilla. Jos on lapsia niin verovähennys kaudessa on about 1000eur/napero, ja jos puoliso ei tee töitä niin saa saman myös hänestä. En tiedä miten ne nuo laskee, mutta ainakin itselle tuli aikoinaan nuo suoraan palautuksina maksettavan veron määrästä.

Sosiaaliturvamaksut on paljon kovemmat kuin Suomessa, ellet jää Suomen sosiaaliturvan piiriin. (Työskentely alle 5v ulkomailla).

Elinkustannukset esim kaupassa edelleen selvästi halvempaa kuin Suomessa, toki terveydenhuolto ihan perseestä.

Toki yleistä Tsekissä on myös jonkinlainen veronkierto yrityksen kautta ainakin kovimpien NHL paluumuuttajien kanssa. Yritys laskuttaa jne. En ole noissa ihan ytimessä mutta tiedän että ei ne täysiä veroja maksa.

Voi olla kyllä kovia. Varsinkin tuo MacEachern. Samanlainen kausi menossa kun Fortierilla viime kaudella

Mutta ei yhtä kova kuin Lepsu Lepauksella ja De Jongilla puolestaan samanlainen menossa kuin Joni Ikosella.

Eli voivat olla kovia, mutta kyllähän nämä Allsvenskanit silti on aina raaputusarpoja, vaikka välillä sieltä osuu Fortieri käteen. (ja Fortierinkin kohdalla odotan kyllä erittäin suurella mielenkiinnolla onko miehen peliesityksiin millaista vaikutusta ensi kaudella sillä, kun huippuvalmentaja-Raipen sijaan penkin takana lymyileekin lihapää-Tomek)

Takaisin