• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Osasto 41

Tilalle uusi osasto, uudet toimintamuodot ja ennen kaikkea uusi, jämäkkä johto joka pitää homman hanskassa.
”Tilalle uusi Osasto” :D

Jos uusi porukka tulisi tilalle niin se ei olisi enään Osasto?

Kuulostaa hyvältä ajatukselta että tulee tilalle uusi porukka ketkä varastavat vielä nimen. Siinä onkin vasta kunnon oikeita kannattajia, ei muutakun porukkaa kasaan vain herra hyvä. :D

Edit. Joku asiasta enemmän tietävä voisi vastata tähän, mutta eikö se niin mene jos esim. Osasto 41 lopettaisi toimintansa ja tilalle tulisi jokin uusi porukka niin eivät he voisi käyttää Osaston nimeä. Olenko oikein ymmärtänyt?

Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Osastoa nykyisessä toimintamuodossaan ei tarvita, onhan tuo nähty jo niin monta kertaa ettei toiminta ole näköjään kenenkään hallinnassa. Tilalle uusi osasto, uudet toimintamuodot ja ennen kaikkea uusi, jämäkkä johto joka pitää homman hanskassa.
Ei sitten muuta kuin alat pistämään uutta kannattajaryhmää pystyyn ja alat hoiteleen siinä päivätöiden ohessa sen RY:n toimintaa ja järjesteleen 1500-2000 ihmisen invaasioita.

Helppoa ja kivaa.

Ikävää jos koet että et ole saanut rahoillesi vastinetta, eli tukea katsomotoimintaa ja reissata edullisemmin.

Sinulla on oma faniryhmäsi jolla käytte muita sarjatasoja ja lajeja, niin eikö sun kannattaisi laittaa energiat sen toiminnan kasvattamiseen orgaanisesti sen sijaan, että taas point-outtailet täällä kuinka ei järjestettyä kannattajatoimintaa ole viety paikkaan x.

Tehdään kaikki omaa juttuamme ja yhteisellä määränpäällä, eikös?
Olet nyt pari kertaa kommentoinut muiden lajien kannattajatoiminnan kasvun vaivasta. Olisi hienoa siis, jos selvittäisit minkälaista se arki tämän takana on.

Olen itsekin nyt käynyt 145 Ilves pelissä elokuusta alkaen. Jokaiselta Ilveksen edustusjoukkueelta on useampi peli pussissa. Suuri osa noista toki on myös Osaston/Niilojen pelejä, mutta kuitenkin. Toivoisin siis, että kannattajatoiminnan kasvun käytettävää vaivaa ei kyseenalaistettaisi ihan noin vain, koska tähän on minultakin kulunut ihan helvetisti vaivaa.

Itse ainakin näen kannattajakulttuurin helvetin hienona asiana, ja Ilves on mulle hyvin rakas seura. Siksi olen halunnut myös olla hyvin aktiivinen sekä Osaston että Niilojen toiminnassa. Luulen, että samaa voi sanoa muista, joita kiinnostaa muiden lajien kannattajatoiminta.

Joka tapauksessa tälläkin kaudella melkein joka kotipelissä ja muutamassa vieraspelissä Osaston/Niilojen päädyssä seisseenä, aktiivisena tukijana ja ääneen kannattajana koen, että pitäisi löytyä myös oikeus nostaa kissa pöydälle, kun koen että jotain voisi tehdä paremmin. Näen myös, että muillakin on sama oikeus. Sellaista kuvaa on kuitenkin vaikea saada, jos pidetään iloisena uutisena, että joku ääneenkannattaja harkitsee yhdistyksen jättämistä.

Terveisiä Mikkelistä. Ilves pelaa tällä hetkellä Futsal-Liigan finaaleissa.

Olisi hienoa siis, jos selvittäisit minkälaista se arki tämän takana on.
Reilulla 15 vuoden otannalla tiedän mistä puhun :)
Toivoisin siis, että kannattajatoiminnan kasvun käytettävää vaivaa ei kyseenalaistettaisi ihan noin vain, koska tähän on minultakin kulunut ihan helvetisti vaivaa.

Reilulla 15 vuoden otannalla tiedän mistä puhun, tässäkin asiassa :)

Ei Osastokaan rakentanut kasvuaan muiden varaan vaan teki sitä parhaiten minkä osasi ja kasvu tulee ajan kanssa.

Sinulla on oma faniryhmäsi jolla käytte muita sarjatasoja ja lajeja, niin eikö sun kannattaisi laittaa energiat sen toiminnan kasvattamiseen orgaanisesti sen sijaan, että taas point-outtailet täällä kuinka ei järjestettyä kannattajatoimintaa ole viety paikkaan x.
Minä en ole halunnut luoda mitään omaa kannattajaryhmää ja on vähän tulkinnanvaraista onko minulla edes mitään sellaista ryhmää. Ei nyt puhuta kuitenkaan kovin monesta henkilöstä, joiden kanssa käyn kannustamassa säännöllisesti niissä peleissä, joihin Osasto/Niilot eivät tule. Koen olevani ennen kaikkea Ilves-kannattaja, en minkään yhden tai useamman kapeaan sektoriin panostavan ryhmän jäsen.

Minulla ei ole ollut tavoitteena luoda mitään kilpailevaa toimintaa Osastolle tai Niilon Pojille, vaan tavoite on omalta osalta mahdollistaa mahdollisimman monelle Ilveksen joukkueelle ja etenkin eri lajien edustusjoukkueille kannustusta otteluihin. Tuo tarve on vain syntynyt, koska sitä hommaa ei oikein kukaan muukaan ole tehnyt, eikä kannattajayhdistykset ole ottaneet asiakseen. On tavallaan vähän ironista, että joitakin kertoja tuo tarve on syntynyt myös areenaan, kun Osaston aktiivit ovat valinneet Veikkausliiga-joukkueen vieraspelin, mikä on sinänsä hienoa lajirajojen ylittävää yhteistyötä. Ja minä tyhmänä olen sitten raahannut rummun areenaan ja yhdessä paikalla olevien kanssa ollaan yritetty tekohengittää kannustusta jääkiekkopeliin kenenkään kiittämättä.

Osaston ja Niilon Poikien kanssa kilpailemisessa ei olisi mitään järkeä, koska en halua syödä niiden ryhmien toimintaa, joiden jäsen olen itsekin ja toiseksi tuo kilpailu olisi lähes mahdotonta nollasta aloittamalla. En nyt muutenkaan ole suurin fani sille, että seuran kannattajatoiminta sirpaloituu pieniin pahimmillaan toistensa kanssa kilpaileviin ryhmiin.

Olen käyttänyt energiaa varmaan ihan liikaakin kannattajatoiminnan parissa. On turhauttavaa, että mikään panostuksen määrä ei tunnu riittävän asioiden menemiseksi eteenpäin. Samalla olen ollut jo pidemmän aikaa huolissani siitä, mihin suuntaan Ilveksen isoimpien kannattajaryhmien toiminta on kehittymässä. Olen ajatellut, että näiden yhdistysten jäsenenä saisi ilmaista huolensa. On todennäköisesti ollut virhe pukea noita huolia sanoiksi, koska se näyttäisi nostaneen muiden kynnystä liittyä mukaan kannustamaan muiden edustusjoukkueiden otteluissa.

Tehdään kaikki omaa juttuamme ja yhteisellä määränpäällä, eikös?
En halua tehdä omaa juttua. Haluaisin tehdä Ilves-kannattajien yhteistä juttua, mutta oma kokemukseni on, että minut on tavallaan suljettu kannattajayhteisössä jonkinlaiseksi ulkopuoliseksi, jonka kanssa monikaan ei halua tehdä yhteistyötä. Ilves-perheessä voi toisinaan tuntea itsensä helvetin yksinäiseksi.

Mun mielestä noi strobot oli ihan pirun jees. Harmi, kun kiekossa lajikulttuuri on niin luturivastaista
Selkeä tahallaan provosoiva viestihän tuo on, ei kai nyt kukaan oikeasti näin tyhmä ole. Ihmetyttää mitä sen strobon tuonedn molopään mielessä liikkui? Mikä oli sen tarkoitus? Miten stroɓovalo auttaa Ilvestä joukkueena? Ja jostainhan se savu tuli (olin katsomossa B4 vaden)? Miksei älämölöporukan johtaja tehnyt mitään estääkseen tilanteen? Miksi järkkärit eivät sitten tyhjentäneet ko. katsomoita vaikka olisi pitänyt?

Selkeä tahallaan provosoiva viestihän tuo on, ei kai nyt kukaan oikeasti näin tyhmä ole. Ihmetyttää mitä sen strobon tuonedn molopään mielessä liikkui? Mikä oli sen tarkoitus? Miten stroɓovalo auttaa Ilvestä joukkueena? Ja jostainhan se savu tuli (olin katsomossa B4 vaden)? Miksei älämölöporukan johtaja tehnyt mitään estääkseen tilanteen? Miksi järkkärit eivät sitten tyhjentäneet ko. katsomoita vaikka olisi pitänyt?
Vain oikeita mielipiteitä? Jälkimmäisiin kysymyksiin miksi kysyt minulta?

Takaisin