Niin siis miksi ei olisi riittävät?
1av Nättinen - Engberg
2av Borg - Björkqvist
3av Mäntykivi - Török/Klingberg
Avaan vähän ajatustani laajemmin, ei pelkästään av-pareilla.
Jos tasakentällisin nyt ketjut olisi esim.:
X-Mänty-Lööke
Klingberg-Jasek-Svejkovsky
Ratinen-Nättinen-Engberg
Björkqvist-Borg-Török
Näyttäisi aika hyvältä, eikö?
Nyt laita Björkqvist loukkaantumaan ja Török sairastumaan ja muuta toi nelonen muotoon Kos-Borg-Laurell.
Tai sitten leikisti Nättinen on vaikka sivussa ja Björkqvist samalla. Täysin mahdollinen tilanne tän kauden perusteella.
X-Mänty-Lööke
Klingberg-Jasek-Svejkovsky
Ratinen-Török-Engberg
Kos-Borg-Laurell
tai
X-Mänty-Lööke
Ratinen-Jasek-Svejkovsky
Klingi-Török-Laurell
Kos-Borg-Engberg
jos tasoitellaan junnuja. Ja av olisi sitten Borg-Engberg ja Mänty-Klingi ja tasan Törökin voisi lisäksi laittaa kentälle. Jasekin joo ehkä. Kos, Laurell, Svej, Rati, Lööke ei tule pelaamaan alivoimaa.
Meillä on nyt Engbergit ja Törökit, jotka voi nostaa ylöspäin. Mutta myös Kos ja Laurell on pelaajatyypiltään enemmän yläketjujen pelaajia.
Tässä kuvitteellisessa maailmassa joku n. 80-100t "Päkkilä" tai "Bau" olisi erittäin tasoittava pelaaja! Loukkeja ja sairastumisia tulee, se nähtiin tällä kaudella.
X-Mänty-Lööke
Ratinen-Jasek-Svejkovsky
Klingberg-Török-Engberg
Kos-Borg-Päkkilä/Bau ja näyttää jo erittäin hyvältä.
Menneellä kaudella Kos/Laurell toimi nimenomaan silloin kun tuurasivat hyökkäävässä roolissa. Nelosessa olivat selviytymässä.
Näissä ajatuksissa on on toki koulukuntaeroja vaikka minkä verran. Minä olen sellaisen vanhan 2 tuloskenttää, 1 tasapainottava ja 1 puolustava -ajattelun edustaja. Lisäksi pelaajaprofiilit ei mielestäni sovi nyt, jos Kos ja Laurell on pelaavassa kokoonpanossa. Nättinen ja Borg eivät sovi Kosin ja Laurellin keskelle, eikä kyse ole hyvyydestä tai huonoudesta. Aivan eri nopeudet ja pelitavat.
Laadukas ja jos saa toivoa, vikkeläjalkainen, nelosen haalarimies sopisi erittäin hyvin rosteriin. Pelejä on paljon. Loukkeja ja sairastumisia tulee. Mun silmään Laurell ja Kos ovat samantyyppisiä pelaajatyyppejä keskenään, ja mielellään ottaisin vielä yhden haalarimiehen tuonne.