Seuraavaksi varmaankin haluaisit yhden Rieseneistäni?
Siinä Nykänen menikin metsään, että lähti kääntämään kroppaansa. Päätös tosin tuollaisessa tilanteessa tapahtuu alle sekunnissa. Vähän kuin esimerkiksi Latvalan tilanne, jossa päätti vielä ajaa polvella Kiiskistä - ei siinä paljoa ehdi nopeassa tilanteessa asiaa ajatella. Itse näen asian täysin Nykäsen syynä, eli olkinukkejen rakentelun ainakin minua kohtaan voi jättää pois. Näen myös, että tilannetta vahvisti osaltaan mailan fleksi, joka vapauttaa kädelle lisävoimaa kiertoliikkeeseen. Itse väitän ainoastaan sitä väitettä vastaan, että tässä olisi ollut tarkoituksellinen vahingoittamisyritys. Syy ei tarkoita sitä, että se olisi tahallinen.
Kuten Latvalankin tilanne, tämä oli huono pelitilannevalinta ja piittaamaton vastustajan vaarantaminen. Päähän olisi kumahtanut pyörähdysliike ilman mailaakin, kuten kävi Nikkasellakin. Kroppa horjahtaa ja tietysti liike-energian säilyvyyden vuoksi kyynärpää jatkaa matkaa. Näitä pyörähdysliikkeitä näkee kyllä useamminkin tilanteissa, joissa vastustaja väistää alta. Onneksi pääosumat kyynerpäillä ovat kuitenkin harvinaisia.
Niin, staattisessa tilanteessa. Nykänenhän on tuossa jo tehnyt virhearvion kääntymiselleen. Näen itse, että sinne suuntaan se liikettä sitten voimistaakin.