Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

Rifalk kyllä, mutta ei Armaliksen hintalappu ole tuota luokkaa. Noiden mainituiden palkat eivät ole tuolla tasolla millään edes tämän kauden korotusten kanssa.

Mielenkiintoista kuulla parempaa tietoa! Voitko avata vähän millaisia nuo palkat sitten on, kun kerran poikkeaa huhutuista? Ja ehkä lähteitä ylläpidolle?

Tillu on löytänyt tänne kovia pelaajia ja vieläkin kovempia on yrittänyt. Aina on vaan jäänyt 1-2 ukkoa vajaaksi rosteri. Koettakaa nyt ymmärtää että hänelle annetaan tietyt raamit ja ohjeet.. hän on pelkkä käsikassara tässä kuviossa. Minun puolesta saa potkija pois mutta ei se ongelmaa korjaa.
Tuo kun totesi että " Ilveksen mittapuulla " on tarjottu sopimuksia monille koville.. se on statement ja lähes suoraan sanottu että miten minä ilman rahaa mitään ostan. Vaikuttaa jo itsekkin turhautuneelta.
Kyllä minä olen kaiken Tillulle anteeksi antanut. On tehnyt virheitä mutta myös aika pahassa välikädessä.

Mielenkiintoista kuulla parempaa tietoa! Voitko avata vähän millaisia nuo palkat sitten on, kun kerran poikkeaa huhutuista? Ja ehkä lähteitä ylläpidolle?

Siis mistä huhutuista? Nuo ovat ihan omaa arviota, mikä pohjautuu Ilveksen käytettyihin kokonaispalkkoihin, budjettiin ja Liigan yleiseen palkkakeskiarvoon. Luonnollisesti kyseesssä ei ole tarkka summa vaan haarukka.

Väitän että paremmin tuolla osuu kuin näillä yksittäisen pelaajan palkan tarkemmin tietävillä.

Tuo kun totesi että " Ilveksen mittapuulla " on tarjottu sopimuksia monille koville.. se on statement ja lähes suoraan sanottu että miten minä ilman rahaa mitään ostan.
Paljonko rahaa olisi säästynyt kärkihankintaan jos olisi jättänyt Ratisen jatkon ja/tai Korhosen hankinnan tekemättä? Meillä olisi tuossakin skenaariossa mielestäni riittävä runko:

”Kärkihankinta”- Jasek-Lööke
Henman-Järvinen-Török
Kos-Borg-Haatanen
Engberg-Lantta-Laurell

TTM
Heikkinen
Frolo
Laitinen
Liljeberg
Melanen
Poikela

Paljonko rahaa olisi säästynyt kärkihankintaan jos olisi jättänyt Ratisen jatkon ja/tai Korhosen hankinnan tekemättä? Meillä olisi tuossakin skenaariossa mielestäni riittävä runko:

”Kärkihankinta”- Jasek-Lööke
Henman-Järvinen-Török
Kos-Borg-Haatanen
Engberg-Lantta-Laurell

TTM
Heikkinen
Frolo
Laitinen
Liljeberg
Melanen
Poikela
Entäpä jos maajoukkueessakin pelannut Korhonen onkin ensikaudella yksi meidän parhaita pelaajia ?
Ratinen nyt on huti kyllä.

Korhonen on sen sorttinen pelaaja että saattaa isosti yllättää monet. Jotenkin äijämäinen kaveri ja niitä meillä ei ole yhtään liikaa. Näitä Ratisen kaltaisia pörrääjiä riittä kyllä.

Monet kysyy, että jos Tillu sais kenkää niin, mistä löydetään parempi, mutta tähä nykytasolle pääseminen ei kauheen vaikeeta ole.
Samassa ajassa isoista seuroista Kärpät, HIFK ja Tepsi on ollu ainaki osan aikaa aivan kuutamolla

Käsittääkseni nämä sotii toisiaan vastaan.

Kyllä näillekkin sijoituksille pääseminen vaatii, että lähes kaikki on tehty oikein.
Jos muistelet, niin Ilves oli ennen viime kauden alkua suurimpia suosikkeja mestariksi. Harmi vain,että esim. Mänty, Svej ja Calle alisuoritti pahasti, eikä maalivahdit saaneet mitään kiinni alkukaudesta, erikoistilannepelaaminen sakkas yms. Rosterista kausi ei jäänyt kiinni.
.

Tää nykynen joukkue on jopa Tillun mittapuulla todellinen rimanalitus. Tässä on niin monta asiaa päin persettä, että en ymmärrä.

Ei tämä joukkue ole läheskään niin huono, kuin täällä kirjoitetaan.
Kolme tärkeintä seikkaa, eli valmennus, maalivahdit ja sentteristö on Liigan eliittiä, ja tarvittavaa laatua löytyy muualtakin. Toki puolustus on vähän tasapaksu, ja huutaa yhtä rightin kiekollistapuolustajaa.

Suurin asia on tämä Johanssonin korvaaminen. Miten voi jumalauta sanoa, että joukkueen parhaan pelaajan korvaaminen on jostain muualta pois eikä sitä edes yritetä tehdä.
Jos tänne tuodaan 50 pisteen pakki, joka myös puolustaa hyvin, niin luultavasti hänen palkansa olisi jotain 300 000e nettona, ja veisi leijonanosan pelaajabudjetista, niin on sanomattakin selvää,että laatu laskisi toisaalla, ja vaikutus kokonaisuuteen olisi negatiivinen.
Eikä esim. Tapparallakaan ollut likimainkaan Simmen tasoista pakkia.

Armalis/Rifalk kaksikkoa en ymmärrä sen takia, että jos ne rahat on tiukilla, niin miksi meillä on kaksi Ilveksen mittapuulla kallista veskaria. Armalis ei varmasti tehnyt hyvien otteiden jälkeen jatkoa halvalla ja Rifalk tuskin tuli Röglestä pikkurahoilla Suomeen.
Varmaan sen takia,että halvat maalivahdit vasta kalliiksi käy. Nyt ei jää mestaruus maalivahdeista kiinni. Muistat varmaan alkukauden, kun pelejä hävittiin maalivahtipeliin, vaikka kentällä oltiin parempia.

Lööke, Jasek, Henman, Török, Järvinen, Hynninen. Ei mitään keltään pois, mutta kyllä toi muille kärkijengeille kalpenee aika pahasti.

No ei todellakaan kalpene, kyllä noi on Liigassa parasta A-ryhmää.

Ilveksen kasvateista puhuminen on ihan turhaa, kun kaikki me näemme, että ilvesläisyys ei merkitse tälle seurajohdolle yhtään mitään tällä hetkellä.

Käsittääkseni Ilves teki Iksalle ihan hyvän tarjouksen, eli siitä ei voi Ilvesjohtoa syyttää. Samoin kun Mattilan Jullelle aikasemmin, ongelmana on,että Tappara ja TPS maksoi reipasta ylihintaa, mikä on helppoa, kun taustalla on pohjattomat taskut tähän sarjaan.

Käsittääkseni Ilves teki Iksalle ihan hyvän tarjouksen, eli siitä ei voi Ilvesjohtoa syyttää. Samoin kun Mattilan Jullelle aikasemmin, ongelmana on,että Tappara ja TPS maksoi reipasta ylihintaa, mikä on helppoa, kun taustalla on pohjattomat taskut tähän sarjaan.
Jos Ilves Koskelan suulla valittelee kun ei ole yksikään kotimainen kärkipelaaja jäänyt haaviin vuosien aikana vaikka ”perässä on oltu” niin ovatko kaikki muut aina maksaneet ylihintaa vai Ilves tarjonnut ali?

Siinäpä vasta pulma.

Hyvä sopimus kenenkäkin näkökulmasta. Jos Iksan niin Olisihan kotio tullu.
Ilvekselläki voisi olla rahaa saatavilla, mutta miksei mahdollisuutta käytetä, niin miettikää sitä.

Tässä ku Ilves on aikansa mestarisryhmien pelaajistoa "kopioinut" niin olis varmaan aika kopioida vaikkapa Tj sekä Utj.
Saattas se ratkasu avain olla tuossa.

Niin .. nuo pohjattomat taskut mitä joillakin seuroilla on. Olen urheiluromantikko ja Moneyball on hyvä elokuva, mutta onko se vaan niin että jos Ilves aikoo nousta suurseuraksi.. ihan oikeasti.. niin rahaa ja hartioita tarvitaan taakse enemmän. Tämä ei vaan riitä kuin tähän missä nyt ollaan ja sekin on ihan maksimi.

Että kylmä valinta.. antaa Tapparan rauhassa kasvaa vieläkin isommaksi ja ollaan me Tampereen pikkukakkonen. Vai lähdetäänkö oikeasti haastamaan ja yritetään olla se suurseura muutenkin kuin vain juhlapuheissa ja kuvitelmissa.

Elämä on .. kylmä ja karu paikka missä faktat ja numerot ratkaisevat. Tekeminen ratkaisee kaiken.

Hyvä sopimus kenenkäkin näkökulmasta. Jos Iksan niin Olisihan kotio tullu.
Ilvekselläki voisi olla rahaa saatavilla, mutta miksei mahdollisuutta käytetä, niin miettikää sitä.

Tässä ku Ilves on aikansa mestarisryhmien pelaajistoa "kopioinut" niin olis varmaan aika kopioida vaikkapa Tj sekä Utj.
Saattas se ratkasu avain olla tuossa.

Itse syytän eniten Tillua, Jaloa ja hallitusta, mutta myös hieman Ikosta.

Rakkaus myös aina ajaa rahan edelle. Omassa maailmassani. Ja seurauskollisuus.

Viimeksi muokattu:
Itse syytän eniten Tillua ja hallitusta, mutta myös hieman Ikosta.

Rakkaus myös aina ajaa rahan edelle. Omassa maailmassani. Ja seurauskollisuus.
Eli jos minä tarjoan sinulle 2500 kuukaudessa mutta OY Jorma AB tarjoaa 3500 niin tulet minulle töihin ?
Tuo palkka on rahaa ja nämä tekevät sitä työkseen. Lisäksi minä kyllä näen tuon tarjotun palkan myös eräänlaisena kunnioituksena ja arvostuksena. Asia on eri jos olet kymmeniä miljoonia urallasi tienannut pelaaja ja tulet vielä urasi lopussa auttamaan omaa seuraasi jossa mahdollisesti olet vieläpä osaomistajana.

Jos Ilves Koskelan suulla valittelee kun ei ole yksikään kotimainen kärkipelaaja jäänyt haaviin vuosien aikana vaikka ”perässä on oltu” niin ovatko kaikki muut aina maksaneet ylihintaa vai Ilves tarjonnut ali?

Siinäpä vasta pulma.

Yksikään? Kyllähän Palve ja Friman voidaan tähän laskea? Ei näillä ollut mitään siteitä Ilvekseen tai Tampereeseen tänne tullessaan.

Itse syytän eniten Tillua ja hallitusta, mutta myös hieman Ikosta.
Miksi pitää syyttää ketään?
Ilves kuulemani mukaan tarjosi n. 200 000e:n sopparia, ja TPS "selvästi" enemmän. Nämä on tietysti vain kuulopuheita,enkä tiedä, onko totuus sinne päinkään.

Niin .. nuo pohjattomat taskut mitä joillakin seuroilla on. Olen urheiluromantikko ja Moneyball on hyvä elokuva, mutta onko se vaan niin että jos Ilves aikoo nousta suurseuraksi.. ihan oikeasti.. niin rahaa ja hartioita tarvitaan taakse enemmän.

Itse olen myös urheiluromantikko, mutta valitettavasti raha ratkaisee todella paljon ammattiurheilussa.
Noihin pohjattomiin taskuihin sen verran,että Tappara on hoitanut asiansa hyvin, ja olisi varaa huippujoukkueeseen muutenkin,eikä Poju ole käsittääkseni sinne joka kausi ollut rahaa syytämässä.

TPS on sen sijaan hoitanut asiansa päin sitä itteensä, siksi ottaa päähän kun ovat kukkona tunkiolla. Ilman noita syviä taskuja,TPS olisi tonkimassa jämälaaria, ja sitäkin viimeisten joukossa

Yksikään? Kyllähän Palve ja Friman voidaan tähän laskea? Ei näillä ollut mitään siteitä Ilvekseen tai Tampereeseen tänne tullessaan.
Niin, toki heille tuli erikoisempi tilanne eteen kun putosivat Ruotsissa ja pelipaikka piti etsiä kokonaan uusiksi aika yllättäen. Pennasen rooli lienee ollut aika iso tässä.

”Normitilanteessa” eivät olisi Liigassa edes kiekkoilleet, luulen.

Miksi pitää syyttää ketään?
Ilves kuulemani mukaan tarjosi n. 200 000e:n sopparia, ja TPS "selvästi" enemmän. Nämä on tietysti vain kuulopuheita,enkä tiedä, onko totuus sinne päinkään.

Itse olen myös urheiluromantikko, mutta valitettavasti raha ratkaisee todella paljon ammattiurheilussa.
Noihin pohjattomiin taskuihin sen verran,että Tappara on hoitanut asiansa hyvin, ja olisi varaa huippujoukkueeseen muutenkin,eikä Poju ole käsittääkseni sinne joka kausi ollut rahaa syytämässä.

TPS on sen sijaan hoitanut asiansa päin sitä itteensä, siksi ottaa päähän kun ovat kukkona tunkiolla. Ilman noita syviä taskuja,TPS olisi tonkimassa jämälaaria, ja sitäkin viimeisten joukossa
No tämä. Jos meillä ei hiljalleen ymmärretä missä sarjassa pelataan.. eli ammattilaisliigassa.. niin Ilves on väärässä paikassa. Tai sitten pitää tyytyä olemaan se Tampereen pikkukakkonen.

Tps ei tonkisi edes jämälaareja ilman sokeripoikia. Toiminta on täysin kannattamatonta.

Niin, toki heille tuli erikoisempi tilanne eteen kun putosivat Ruotsissa ja pelipaikka piti etsiä kokonaan uusiksi aika yllättäen. Pennasen rooli lienee ollut aika iso tässä.

”Normitilanteessa” eivät olisi Liigassa edes kiekkoilleet, luulen.
Kaikella kunnioituksella, aikamoista maalitolppien siirtelyä tässä kohtaa.

Ihan totta ettei Koskela ole saanut naarattua suomalaisia huippupelaajia muista joukkueista, vaan enemmän hankittu näitä joilla on potentiaalia nousta siihen rooliin. Mutta kyllähän Palve ja Friman olivat poikkeus sääntöön ja oikein hienot hankinnat Koskelalta suoraan sinne Liigan kärkipelaajien joukkoon, vaikka olosuhteista voidaan sanoa kaikenlaista ihan niin kun voidaan sanoa monesta muustakin Liigassa pelaavasta tähtipelaajasta. Toki eihän Palvekaan ollut kaikkien silmissä tällainen tähtipelaaja tullessaan, vaan oli isojakin kysymysmerkkejä, mutta jälkikäteen helppoa sanoa, että todella onnistunut hankinta ja suoraan sinne tähtikategoriaan. Kritiikkiä saa ja pitää antaa siitä ettei kotimaisia tähtipelaajia ole siirtynyt juurikaan, mutta argumentit menevät kyllä ihan vessasta alas jos ei voi tunnustaa, että Tillun CV:ssä on myös tämän profiilin pelaajia. Ei tarpeeksi, mutta kuitenkin on.

Siinäpä vasta pulma.
Amen.

Kerran tai kaksi ehkä jopa kolme kertaa ymmärrän, jos meidät voitetaan tarjous kisassa jollain aivan poskettomalla summalla. Silloin voidaan todeta, että tämä toinen maksoi yli.

Ollaanko me ikinä maksettu yhdestä pelaajasta sitä posketonta summaa? Ollaan. Nättinen ja Niku.

Nehän on muuten mennyt helvetin hienosti :D

Niin ja väitän myös, että ylihintaa maksetaan joka ikinen kerta, kun tänne raahataan näitä pienempien seurojen runkovahvistuksia.

Takaisin