Ilves
Luottopelaaja
Siis mitä tai kenen ihmisoikeuksia nyt on rikottu, jos joku halusi olla neutraali?Toivon, että sinä ja muut myös pidätte tästä kannasta kiinni, mikäli joku vegaani ei suostu kantamaan teurastamon sponsoria, ilmastonmuutokseen uskova öljytehdasta, ja jos joku valtio päättää boikotoida Jenkkien mm-kisoja vaikkapa maahantulokieltojen johdosta.
Toivon, että tämä kanta ei ylety vain siihen, kun V-M Savinainen päätti että ihmisoikeudet ei häntä kiinnosta.
Vastauksena myös sinun noihin väitteisiin minusta ("sinä ja muut myös pidätte tästä kannasta kiinni"), niin mikäli vegaani ei suostu kantamaan teurastamon sponsoria on se täysin jees minulle, koska en myöskään ole vastuussa toiminnasta tai sponsoroinnista. Olen itse jollakin tasolla tietoinen "paremmista valinnoista" ravinnon suhteen ja arvostan työtä ja panostusta eläinten hyvinvointiin sekä vastuullisuuteen sisältäen erityisesti kotimaisuuden tukemisen, sekä syön suhteellisen paljon kasvispohjaista ruokaa keittojen sekä vastaavien muodossa. Ilmastonmuutokseen uskovat öljytehtaat sekä muut yritykset ovat tuoneet minulle hyvän rahan, joten uskon tähän asiaan vahvasti sekä yleisellä tasolla hyvä juttu saada saasteita vähennettyä. Tietyt toimenpiteet varmasti ovat oikeutettuja valtioiden tasolla esim. Venäjän hyökkäys on johtanut moneen erilaiseen boikottiin oikeutetusti, en vain tästä teemasta nyt saa yhtä vakavaa aihetta valitettavasti, kun sen kummiskin voisi nostaa esiin - miksi tämä pelipaidattomuus ei ole verrattavissa hyökkäykseen toista maata kohtaan.
Kun sanon, että kaikki saavat olla mitä ovat ja ketään ei pitäisi kiinnostaa jos toinen on jotain muuta, niin rikonko nyt räikeästi jonkun oikeuksia vai mitä haet takaa? Pitääkö minun alkaa vihaamaan nyt jotain tiettyä ihmisryhmää, jos ovat erilaisia vai kuinka tästä edetään oikeaoppisesti? (pohtimalla pohdin miten ihmisryhmä voi olla erilainen, mutta kaitpa uskomukset, mieltymykset yms. tähän lasketaan) Luulin, että minun kantani on hyvä, kun en ole mitään mieltä mistään (liittyen ihmisten seksuaalisuuteen, ihonväriin yms) ja kaikki ovat ok sellaisenaan kuin ovat.
Joko kaikki saavat olla sitä mitä ovat rauhassa, ilman, että joku siihen puuttuu tai kukaan ei ole yhtään mitään. Kumman valitset sitten? Ja näsäviisastelijoille, kun havaittavissa on ivailua, niin rikolliset toimet luonnollisesti eivät kuulu tähän teemaan "olla rauhassa mitä ovat".
Ok, keksin yhden asian. Mielestäni eläinten oikeudet saisivat olla käytännössä samalla tasolla kuin ihmisten, tästä en ole hirveän neutraali. Annan jonkun muun olla toista mieltä enkä häntä lynkkaa tämän takia ja täysin samat oikeudet heillä on kuin minulla tulla kohdatuksi sellaisenaan kuin ovat, eikä erityisesti oikeuden silmissä eriävät mielipiteet saa olla vaikuttavana tekijänä tuomioon yms.
Viimeksi muokattu: