Boikotti Ilvesjohtoa kohtaan

Ilves on Liigan halutuimpia seuroja. Ja miksi ei olisi? Parhaat olosuhteet, Tampere, hyvä valmennus, kilpailukykyinen palkka ja rosterissa pelaajia, joiden rinnalla mahdollisuus nostaa omaa uraansa. Itse asiassa en keksi yhtään syytä, miksi pelaaja ei haluaisi Ilvekseen.

Pelaajat tekevät sopimukset pitkälti syksyllä. Esim Benjamin Korhonen oli tuolloin EHT:lla mukana eli varmasti kiinnosti useita seuroja. Hynninen puolestaan yksi tavoiteltuimpia nuoria. Haatanen ja Lantta puolestaan Niemelälle tuttuja. Ja Lööf jatkaa sitä linjaa, että täällä käynyt ulkomaalainen lupaus haluaisi takaisin. Jokainen näistä siis huhutuista nimistä. Itse en tiedä, ketä on tulossa.
Mutta silti omat kasvatit kiertävät, se ei mene millään muotoa jakeluun, EI MILLÄÄN!

Mutta silti omat kasvatit kiertävät, se ei mene millään muotoa jakeluun, EI MILLÄÄN!
Juu tottakai siihen joku syy täytyy olla. Ehkä joskus vielä selviää sekin.

Tuskin täysin luovuttanutkaan, mutta keinot on poukkoilevasta pelaajapolitiikasta päätellen hukassa, vaikkakin Koskela on toimitellu että strategia on kristallinkirkas. Runkosarjan nelossija ei ole huono, mutta ei siitä pikkusenkaan itsekriittisesti omaan tekemiseen kykenevä anna "hyväplussaa". Kunnianhimoton kommentti.

Mitä eturistiriitoihin tulee ni jäsen Paatelainen tais jo kommata siihen. Sanotaan nyt sen verran kuitenkin, että ihan tällästä "saunakaveri" piiriä ei uudelta Ilvekseltä toivottu. Tiä sitte mitä aikanaan asioita eteenpäin vieneet sharen porukat tosta aattelee, mutta ite en ainakaan lämpene yhtään.

Jätin ehkä hieman ajatuksen roikkumaan kirjoituksessani. Varmuudella johto haluaa menestyä. Tahtotilasta ei jää kiinni.

Itse kyllä hyväksyn joukkueen tekemiselle arvosanan hyvä+. Se tarkoittaa kouluarvosanalla 8+. Joukkue nousi neljänneksi, oli 40 viimeistä matsia runkosarjan kovimpia, pudotti lauluun hallitsevan mestarin ja taisteli runkosarjan parasta joukkuetta vastaan tiukan välierän. Pronssipeli oli limbo. Finaaleihin pääsy olisi ollut kiitettävä eli 9. Mestaruus 10.

Meille ilvesläisille Tapparan kaataminen tai sille häviäminen sokaisee kokonaisuutta. Häviö tarkoittaa sitä, että koko kausi oli perseestä ja voitolla ollaan taivaassa.

Koko kautta leimasi muutama pysyvä ongelma. Maalivahtipelissä ja erikoistilannepelaamisessa emme olleet finaalitasoa. Friman vei mukanaan ison kasan johtajuutta ja av-pelaamista.

Välieräsarjassa itse koin, että TOP-4 pakeista kahden poistuma oli ratkaiseva asia. Kucerikia ja ehjää Utusta olisi tarvittu Tapparan kaatoon. Tuolloin arvosanakin olisi noussut sinne kiitettävään.

Puolustit aikoinasi ansiokkaasti juuri Joona Ikosta, jonka tunnollinen kahdensuunnan pelaaminen oli vielä vierasta rystylättyihin ja maaliorientoituneille Ilvesfaneille.

Hienoa, kun nostit tämän myös esiin. Tilanne rosterissa omien kasvattien suhteen on aivan käsittämätön ja Joona Ikosen päästäminen Tepsiin oli teko, jota ei vain kertakaikkiaan voi ymmärtää.

On tietysti heinoa, että putkessa on pitkästä aikaa valoa, mutta tuntuu, että tämä osaamaton pelaajapolitiikka, jossa hankitaan isoja määriä nelosketjun pelaajia tukkii sen putken.

En muista kirjoitinko täällä, mutta omassa Ilvesympyröissä mainostin Ikosen olevan kokonaisvaltaisen pelaaja, joka on pitkään aikaan tullut junnuputkestamme.

Meillä saattaa olla tulossa nyt junnuja, joiden paikka voisi olla korkeammalla kuin nelosketjussa tai seiskapakkina. Esimerkiksi Parikan tai JMJ:n vierellä.

Ensinnäkin hienoa, että näitä vanhoja kääkkiä palaa takaisin foorumille, vaikka vain lyhyestikin ja hyvä kirjoitus vaikka eri mieltä joistakin kohdista. Hekekin on hieman aktivoitunut ja vielä, kun saisimme Brooksin takaisin.

Mitä tulee tähän eturistiriitakohtaan niin valitettavasti nykyjohto on jo täysin kiistattomasti sortunut näihin samoihin toiminnan rapauttaviin touhuihin mitä vanha johto (Malagakuvio ja kaverirekryt, hallituskäpäily). Enää puuttuu vanhan johdon touhuista ne ostot omilta ja kavereiden yrityksiltä mitä nähtiin.

Eturistiriidoissa on syvyyseroja. Vanha johto yhdisti Ilveksen keskinäisiin bisneksiinsä.

En tiedä, mikä on nykytilanne. Toivottavasti Ilvekseen liittyviä bisneksiä ei ole sekoitettu omiin. Lähtökohtaisesti, tietämättä, en usko, että näin olisi.

Jo se, että johdolla olisi siviilipuolella yhteisiä bisneksiä, voisi merkittävästi heikentää Ilveksen toimintaa. Tulosvastuun rimaa ei saa alentaa mahdollisten ystävyys- tai bisnessuhteiden vuoksi.

Ilves on Liigan halutuimpia seuroja. Ja miksi ei olisi? Parhaat olosuhteet, Tampere, hyvä valmennus, kilpailukykyinen palkka ja rosterissa pelaajia, joiden rinnalla mahdollisuus nostaa omaa uraansa. Itse asiassa en keksi yhtään syytä, miksi pelaaja ei haluaisi Ilvekseen.

Pelaajat tekevät sopimukset pitkälti syksyllä. Esim Benjamin Korhonen oli tuolloin EHT:lla mukana eli varmasti kiinnosti useita seuroja. Hynninen puolestaan yksi tavoiteltuimpia nuoria. Haatanen ja Lantta puolestaan Niemelälle tuttuja. Ja Lööf jatkaa sitä linjaa, että täällä käynyt ulkomaalainen lupaus haluaisi takaisin. Jokainen näistä siis huhutuista nimistä. Itse en tiedä, ketä on tulossa.
Siltikin ihan tähtitason pelaajat menee syystä tai toisesta muualle. Raha ja jonkinlaisen palkkakaton ilmeisesti Seppä ja muu johto ovat tehneet ihan omienkin sanojensa mukaan.

Omat kasvatit kunniaan jne. Hyvä esimerkki toki Ikonen, syystä tai kahdeksennesta Ilves jäi rahassa Tepekselle toiseksi. Olisiko Ikonen ihan tähtitasoa, ehkä ei mutta oma kasvatti, parhaassa iässä...

Sitten toinen huolestuttava esimerkki on Raju, eli Toni Rajala. Mitä arvon Kunto sanoo siihen että Ilves ei Rajalallekaan huhujen mukaan olisi valmis maksamaan edes jossain määrin kilpailukykyistä palkkaa? Rajala olisi tähti ja lisäksi vielä oma kasvatti.

Bryggmanin kanssa vissiin myös pihisteltiin?

Eikö johdossa ymmärretä että HMV-joukkuetta on vaikeeta myydä? Itse seuraan paljon NHL:ää ja siellä tähtikultti on ehkä isompaa mutta kyllä Suomessakin tähti myy. Uskon että erityisesti tämä on merkitsevää "tuulareiden" kohdalla. Tähtiä halutaan mennä katsomaan paikan päälle.

Hämmentävää on se että ehdoin tahdoin halutaan asettaa rajoja niin että tehdään joukkueesta vähemmän kiinnostava.

Viimeksi muokattu:
Itse asiassa en keksi yhtään syytä, miksi pelaaja ei haluaisi Ilvekseen.

Minä kyllä keksin: Se haluaa Tapparaan. Tapparaan halusivat ensisijaisesti Kontiola, Haapala, Järvinen. Rautiainen kertoo avoimesti siirron olleen hänelle paras juttu urallaan. Ju. Mattilalle ei Ilves painanut paskan vertaa kun Tappara sopimusta tarjosi ja veljensä siirto oli samalla taputeltu. Onhan Ilveksellä kaikkea kivaa tarjota: intohimoisia faneja, invaasioita, komeet puitteet, Malhosten alapääjutut, palkkaakin saa varmaan ihan kivasti. Mutta jos nyt pelaaja mestaruuden haluaa voittaa, se vain nauraa Ilveksen tarjoukselle.

Ilves on hieno seura, mutta sen puute on se, että se ei ole Tappara. Ja haluaako nykyinen johto sen kuilun kuroa umpeen, se tässä nyt mietityttää. Onko 10 vuoden aikana Jalon eväät syöty, tyydytäänkö tässä vaan peesailemaan ja leikkimään suurseuraa samalla kun naapuri muuttaa kaiken kullaksi.

Takaisin