• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilveksen erikoistilannepelaaminen

Mikä teidän mielestänne on Kalton vaikutus ylivoimaan, noin niinkuin prosentteina? Jos 100% on, että valmentaja tekee kaikki ratkaisut mitä jäällä nähdään. Mun mielestä se on 10-20%.
Täällä tykätään lytätä valmentajaa, joka ei niitä ratkaisuja tee siellä jäällä.
Tämä on edelleen pelaajien peli, pelaajien ratkaisut vaikuttavat pelin kulkuun. Ei valmentajan piirrokset.
Ja siellä on vielä se vastustajakin häiritsemässä.

Itse pistän tätä yv:tä pelaajien heikkojen ratkaisujen piikkiin ja KalPalla oli hyvä alivoima.

Seuraava sarja voi kaiken muuttaa.

Mikä teidän mielestänne on Kalton vaikutus ylivoimaan, noin niinkuin prosentteina? Jos 100% on, että valmentaja tekee kaikki ratkaisut mitä jäällä nähdään. Mun mielestä se on 10-20%.
Tämä on edelleen pelaajien peli, pelaajien ratkaisut vaikuttavat pelin kulkuun. Ei valmentajan piirrokset.

Itse pistän tätä yv:tä pelaajien heikkojen ratkaisujen piikkiin ja KalPalla oli hyvä alivoima.

Valmentaja laittaa pelaajan jäälle. Valmentajan jäälle laittamat pelaajat ovat siellä tekemässä niitä ratkaisuja. Montako kertaa valmentajan on laitettava jäälle sama kombinaatio, joka ei tuota toivottua tulosta.
Vanha viisaus pätee tässäkin eli voitaneen kysyä millainen on henkilö joka toistuvasti tekee samat asiat, mutta odottaa eri lopputulosta.

No siis eikös ylivoima valmentaja lähinnä päätä miten kiekko pyritään tuomaan alueelle, mihin pelaajat sijoittuvat kun päästään alueelle ja mitä kautta yritetään rauhoittaa tilanne, että neliöstä tulisi passiivinen.
Siihen päälle tietenkin videosulkeiset vastustajan alivoimasta.

Annan ihan maksimissaan 30% vastuun ylivoima valmentajalle ja 70% pelaajille.

"Tää on pelaajien peli"
-Raimo Helminen

Vaikka Q siirrettiin 1yv Simmen kanssa niin Jasek on edelleen toisessa ylivoimassa siellä vasemmalla siivellä. Sinne Jasekille pedataan edelleen yllättävän paljon niitä suoraa syötöstä laukauksia. Ja kaikki rakkaus Jasekille pelaajana, mutta hänellä se onetimeri ei vain ole se juttu. Pitäs olla toisella puolella tekemässä peliä ja vaikka Opa laukomassa niitä kiekkoja.

Viimeksi muokattu:
Vaikka Q siirrettiin 1yv Simmen kanssa niin Jasek on edelleen toisessa ylivoimassa siellä vasemmalla siivellä. Sinne Jasekille pedataan edelleen yllättävän paljon niitä suoraa syötöstä laukauksia. Ja kaikki rakkaus Jasekille pelaajana, mutta hänellä se onetimeri ei vain ole se juttu. Pitäs olla toisella puolella tekemässä peliä ja vaikka Opa laukomassa niitä kiekkoja.
Se vasen siipi nyt vaan taitaa olla se Jasekille selkeästi luontaisin paikka, oli vähän orvon oloinen kun kokeiltiin oikealla, ei ole tainnut siellä juurikaan urallaan pelata.

Takaisin