Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Eikö Saarelan kohdalla melko suoraan sanottu heti; että realistiset mahdollisuudet on sijainnin puolesta vain Tepsillä, Ässillä ja Lukolla hänet saada. Tukikohtana pysyy Rauma, Tampereelle on aika pitkä matka ja intissäkin pitäisi käydä. Olisihan muuten kaikki jengit olleet hänen perässä.
No, tiedä näistä. Kaikenlaista usein sanotaan. Vähissä ovat ne sanojat, joihin voi edes suht varmasti luottaa. Omaan silmään/korvaan ei sattunut Saarelan itse antamaa tuollaista lausuntoa.

Inttihommat saa varmasti järkättyä niin, että alokasajan jälkeen palvelus suoritetaan missä päin Suomea vain. Toki, jos peluri itse on ilmoitusluontoisesti kertonut pelaavansa vain ja ainoastaan keskellä, niin sitten on turha spekuloida. Ilveksellä on kärkisentterin tontit kiinni.

Olisi jotenkin helpompaa nauttia kesästä jos Tillu olisi sanonut että Enberg/Kos/Rati kolmikosta löytyy tulevan kauden ykkösen vasuri. Ja sanottaisiin että luotto on kova että vastaavat isoon rooliin. Mulle olis oikeasti jopa tosi fine jos liekitettäisiin jotenkin esim Kossia/Enbergiä tms, että ensi kaudella pamahtaa ja lujaa. Nyt kaikki vähän mietii odottaakko jotain isoa kalaa vai eikö odottaa.
Johtuuko pelaajan signaamisen puute siitä että Tillu tarjoaa verkkareita, vai siitä että näillä oikeastikin lähdetään ja ketään isoa varmaa korttia ei edes haeta.

Nyt vain pelkää enemmän ja enemmän että julkaistaan joku Junttila tai mr. Beginning siihen Suomen jättämälle paikalle ja otsaan kasvaa kunnon leirikyr...
Mielummin sitten näillä, mutta sanokaa se perkele selvästi ulos ja että täytettä tulossa alemmas vaikka.

Kesä ei ollut Ilvesfanin parasta aikaa. kuivin Ilveskesä(jääkiekko) aikoihin, nolla kiinnostuksen nostatus jota some "mitä laitat makkaran päälle" kysymyksillä entisestään jopa laimentaa. Vähän jopa kateellisena katsoi HPKn Vesa Laine liekitystä.

Maistuisi helposti Iikka Kangasniemikin, nyt kun tähän on tultu. Kovasti häntä aina haukutaan Pelicansin keskusteluissa, mutta tilastot eivät valehtele ja on omalla tavallaan viihdyttävä pelaaja.

Eniten tällä hetkellä masentaa, että samalla kun näitä kotimaisia viuhuu ohi, niin sitä todennäköisemmäksi käy, että ulkomailta kajahtaa taas jossain kohtaa. En tiedä mikä Liigan virallinen ulkomaalaiskiintiö on, mutta itselläni se on jo täynnä.

Mutta mitä vaan, jos sillä mestaruus irtoaa.

Eniten tällä hetkellä masentaa, että samalla kun näitä kotimaisia viuhuu ohi, niin sitä todennäköisemmäksi käy, että ulkomailta kajahtaa taas jossain kohtaa. En tiedä mikä Liigan virallinen ulkomaalaiskiintiö on, mutta itselläni se on jo täynnä.
Ikävä kyllä sellaista kiintiötä ei ole ja itse olen samaa mieltä.

Ilves alkaa muistuttaa enempi jotain muuta kuin tamperelaista lätkäjengiä, mutta ehkä parempi etten sen enempää aiheesta jatka.

Ilves alkaa muistuttaa enempi jotain muuta kuin tamperelaista lätkäjengiä, mutta ehkä parempi etten sen enempää aiheesta jatka.
Tillulla hauiksen ja kotiuttamisen paikka ensi kauden jälkeen. Ikosella, Leinolla ja Rajalalla olisi mukava aloitella kausi 2026-2027. Säteri maalille.

Maistuisi helposti Iikka Kangasniemikin, nyt kun tähän on tultu. Kovasti häntä aina haukutaan Pelicansin keskusteluissa, mutta tilastot eivät valehtele ja on omalla tavallaan viihdyttävä pelaaja.

Mutta mitä vaan, jos sillä mestaruus irtoaa.
Ei meillä niin huonosti mene, että miinus - Iikasta pitäisi edes haaveilla. Harvoin on muutenkaan pelannut edes lähes täysiä kausia.

Itselleni maistuu ulkomaalainen tai jopa porilainen ennemmin kuin ”tapparalainen”. Jos Ilveksen kasvatteja, jotka joukkueeseen oikeasti haluavat ole saatavilla, on ihan sama, mistä pelaaja tulee. Pelaajan hinta/laatu-suhde painaa enemmän vaakakupissa kuin Ikurissa asuminen lapsuusvuosina.

Itselleni maistuu ulkomaalainen tai jopa porilainen ennemmin kuin ”tapparalainen”. Jos Ilveksen kasvatteja, jotka joukkueeseen oikeasti haluavat ole saatavilla, on ihan sama, mistä pelaaja tulee. Pelaajan hinta/laatu-suhde painaa enemmän vaakakupissa kuin Ikurissa asuminen lapsuusvuosina.
Ja se mielipide sinulle suotakoon.

Meille ketkä hieman vierastavat sitä näkyä, että koko jengi on ulkkareita täynnä, suotakoon oma näkemyksemme.

Ja se mielipide sinulle suotakoon.

Meille ketkä hieman vierastavat sitä näkyä, että koko jengi on ulkkareita täynnä, suotakoon oma näkemyksemme.

Hyväksyn myös kaikkien eriävät mielipiteet. Jokaisella sellainen on, kuten - sanonnan mukaan - persereikäkin.

Joku varmaankin mielellään vaihtaisi saman hintaluokan pelaajia seuraavasti:
Mäntykivi -> Mattila
Johansson -> Jokipakka/Mattila
Pavlat -> Metsola
Klingberg -> Tanus
Lööke -> Haapala
Jasek -> Räsänen
Kos -> Lepaus
Ratinen -> Haapanen

Yllä oleva on kärjistys, jonka kaikki varmaankin ymmärtävät. Tuolla saataisiin ”tamperelaistettua” joukkuetta, mutta ei se itselleni siitä yhtään vähempää muukalaislegioonaksi tekisi. Minulle nämä vaihdokset eivät maistuisi, mutta se on vain oma mielipiteeni.

Hyväksyn myös kaikkien eriävät mielipiteet. Jokaisella sellainen on, kuten - sanonnan mukaan - persereikäkin.

Mäntykivi -> Mattila
Pavlat -> Metsola
Klingberg -> Tanus
Lööke -> Haapala
Jasek -> Räsänen
Kos -> Lepaus
Ratinen -> Haapanen

Yllä oleva on kärjistys, jonka kaikki varmaankin ymmärtävät. Tuolla saataisiin ”tamperelaistettua” joukkuetta, mutta ei se itselleni siitä yhtään vähempää muukalaislegioonaksi tekisi. Minulle nämä vaihdokset eivät maistuisi, mutta se on vain oma mielipiteeni.
Ja tässä se mitä nämä Repolaiset eivät ymmärrä millään. Ollaan vaatimassa omia kasvatteja kokoonpanoon mutta mistäs otat kun ei tulijoita ole ellei lasketa tyyppejä jotka ovat niin hyviä omia kasvatteja että kun eivät saa Ilvekseltä sitä ylihintaa tai ansaitsematonta peliaikaa jonka pyytävät niin siirrytään pahimman kilpailijan eli paikallisvastustajan leipiin.

Sata kertaa sadasta otan siinä tapauksessa enemmin vaikka Klingbergin kuin jonkun rotta Mattilan. Se on sitten eri asia jos näitä Ikosia ja Suomia ei saada kotiutettua kun sen aika on. He sentään ovat sydämeltään OIKEASTI Ilveksiä ja heidät pitää sen sata kertaa sadasta kotiuttaa hintaan mihin hyvänsä. Muussa tapauksessa ei auta kuin odottaa että omista junnuista uusi sukupolvi kasvaa joiden varaan voidaan laskea.

Mäntykivi -> Mattila
Pavlat -> Metsola
Klingberg -> Tanus
Lööke -> Haapala
Jasek -> Räsänen
Kos -> Lepaus
Ratinen -> Haapanen

Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa ”kotimainen” tai ”suomalainen” tuon ”tamperelaisuuden” sijasta että olisin ollut selvempi pointissani.

Itse en vain pidä siitä suunnasta missä ollaan ja tuskin kukaan ihan oikeasti haluaa nähdä tilannetta että Ilveksen rosteri on joku syksy sellainen että 20/25 pelaajaa on ulkkareita vaikka kuinka täälä väitetään että ihan sama kunhan pelaa logolle.

Ilveksessä on aina ollut niitä ”naapurin poikia” tai vastaavia tuttuja pelaajia joihin on jonkinlaista tarttumapintaa ja sidettä.

Tätä haen tässä takaa.

Tällä hetkellä kokoonpanossa on 23 pelaajaa joista 11 on ulkkaria. Rumasti oletan että hankintoja vielä tehtäneen se 2-4 ja oletuksena kaikki ovat ulkkareita niin ollaan reippaasti yli 50% osuudessa.

Ja tässä se mitä nämä Repolaiset eivät ymmärrä millään. Ollaan vaatimassa omia kasvatteja kokoonpanoon mutta mistäs otat kun ei tulijoita ole ellei lasketa tyyppejä jotka ovat niin hyviä omia kasvatteja että kun eivät saa Ilvekseltä sitä ylihintaa tai ansaitsematonta peliaikaa jonka pyytävät niin siirrytään pahimman kilpailijan eli paikallisvastustajan leipiin.

Sata kertaa sadasta otan siinä tapauksessa enemmin vaikka Klingbergin kuin jonkun rotta Mattilan. Se on sitten eri asia jos näitä Ikosia ja Suomia ei saada kotiutettua kun sen aika on. He sentään ovat sydämeltään OIKEASTI Ilveksiä ja heidät pitää sen sata kertaa sadasta kotiuttaa hintaan mihin hyvänsä. Muussa tapauksessa ei auta kuin odottaa että omista junnuista uusi sukupolvi kasvaa joiden varaan voidaan laskea.
Ja tässä se mitä nämä penaltikuninkaat ei ymmärrä, luetun ymmärtämistä.

En pelkkiä omia kasvatteja ole vaatinut.

Mutta en jaksa tätä matopurkkia nyt käydä läpi.

Mielenkiintoista nähdä raahataanko ennen kautta kärkilaituria sisään, vai tuodaanko tuonne joku alaketjujen pelaaja. Jompikumpihan määrällisesti tulee varmasti.

@Rauno Repomies kommentteihin yhdyn kyllä tietyllä tavalla, vaikka toisaalta olenkin myös realisti sen suhteen, että ilvesläisiä pelaajia ei juurikaan ole ollut saatavilla.
Siitä olen samaa mieltä, että varsinkaan noissa alaketjuissa, tai jämäpuolustajan paikoilla en mielelläni ulkomaisia pelaajia katselisi. Tähtipelaajan statuksella pelaajat ulkkarit taas jotenkin enemmänkin sykähdyttävät, ja nämä itse valitsisin jonkun Vesalaisen sijaan.

Toisaalta Ilveksen viimevuosien kaikki huonoimmat hankinnat ovat noita kokeneita keski/alaketjujen hyökkääjiä. Näissä on ihan oksupoksu kamaa kun ynnäää kaikki Ruokoset, Könöset, Väisäset ja Björkqvistit.

Björkqvisthän on edelleen ainoa sopimus, jonka varmasti jokainen tuolta mielelllään poistaisi.

Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa ”kotimainen” tai ”suomalainen” tuon ”tamperelaisuuden” sijasta että olisin ollut selvempi pointissani.

Ilveksessä on aina ollut niitä ”naapurin poikia” tai vastaavia tuttuja pelaajia joihin on jonkinlaista tarttumapintaa ja sidettä.
Ensin laajennat tamperelaisesta kotimaiseen, mutta sitten kuitenkin puhut naapurin pojista? Mitäs automaattista tarttumapintaa ja sidettä muualta tulleista kotimaisista on verrattuna vaikka jo edellämainittuun Klingbergiin?

Mäntykivi -> Mattila
Pavlat -> Metsola
Klingberg -> Tanus
Lööke -> Haapala
Jasek -> Räsänen
Kos -> Lepaus
Ratinen -> Haapanen

Ratinen Haapanen vaihto kävisi itselle muut ei. Hyvä vertailu.

Itse en vain pidä siitä suunnasta missä ollaan ja tuskin kukaan ihan oikeasti haluaa nähdä tilannetta että Ilveksen rosteri on joku syksy sellainen että 20/25 pelaajaa on ulkkareita vaikka kuinka täälä väitetään että ihan sama kunhan pelaa logolle.

Tätä haen tässä takaa.

Tällä hetkellä kokoonpanossa on 23 pelaajaa joista 11 on ulkkaria. Rumasti oletan että hankintoja vielä tehtäneen se 2-4 ja oletuksena kaikki ovat ulkkareita niin ollaan reippaasti yli 50% osuudessa.

Tuo on jo selvästi eri asia ja kotimaisuusasteen lisäämiseen voin yhtyä. Kotimaiset pelaajat vain tuppaavat olemaan kalliimpia kuin vastaavat ulkomaalaiset, mutta ovat ”koeponnistettuja” tässä sarjassa.

Takaisin