katso liitettä 12334
Tästä varmaan jo puhuttu täällä. Tuon oman lusikkani soppaan.
Brändäys, mitä se oikeasti tarkoittaa? Sitä voi jokainen arvioida miten haluaa.
Jos sä haluat että sut tunnetaan hyvin, sulla pitää olla tuote/imago/identiteetti mikä erottuu selkeästi muista. Tapparalla itse tuote eli jääkiekko joukkue, ehdottomasti Suomi kiekon tunnetuimpia ja menestyneimpiä. No mikä on heidän imago tai identiteetti? Kenellä siihen vastaus?
Miten Tappara sitten yrittää rakentaa imagoa/identiteettiään? Helpoin tapa tätä nostattaa on media. Miten he rakentaa mediassa omaa imagoa? Voin sanoa että ei todellakaan houkuttelevasti. Tästä voi ottaa mittapuuksi meidän Ilveksen. Ilveksen mediassa se imago/identiteetti on yhteisöllisyys. Se oikein huokuu.
Mediaan panostettu täysillä nyt useampi vuosi. Tehdään eri media alustoille monen henkilön kautta tunnettavuutta seurasta. On valmentajat, huoltajat, pelaajat yms yms. Juttuja tulee solkenaan ja laadukkaasti tehtynä, välitetään hyvää tekemisen meininkiä pilke silmäkulmassa.
Tapparalla taas anti on hyvin erilaista, pelaajat keskittyy arvostelee ruokia yms.
Tapparan media tiimi on kuin ammatikoululaisten ryhmä, brändäystä ajatellen se ei riitä.
Ilves on saanut oman brändäyksen lentoon, 365 ajatus näkyi jo toiminnassa viime kesänä. Jalkapallo sai hiton hyvän buustin koko suomen mittakaavalla, kun Ilves pisti katsoja luvut ihan uuteen uskoon uudella stadionilla.
Mitäs Tappara brändää kesällä? Niinpä… brändi kun tarttee näkyvyyttä ympäri vuoden.